Thursday, Jun 20, 2019

صفحه نخست » برایان هوک: ایران باید دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد

brian-hook.jpgدویچه وله - مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا پس از ملاقات با مقامات سعودی در ریاض گفت که ایران از راهکار دیپلماسی امتناع می‌ورزد. او افزود که جمهوری اسلامی باید دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد و نه با نیروی نظامی.

مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در سفر خود به ریاض با مشاور امور امنیت ملی عربستان سعودی گفت‌وگو کرده است. برایان هوک گفت که جمهوری اسلامی مسئول تشدید تنش در منطقه است و همچنان از انتخاب راهکار دیپلماتیک برای کاهش تنش در منطقه امتناع می‌ورزد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برایان هوک روز جمعه ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن) پس از ملاقات با مقامات سعودی در کنفرانس خبری گفت: «دیپلماسی ما به ایران این حق را نمی‌دهد که با نیروی نظامی پاسخ دهد. ایران باید دیپلماسی ما را با دیپلماسی پاسخ دهد و نه با نیروی نظامی.»

او افزود، "مهم این است که ما تمام تلاش خود را برای کاهش تنش به کار گیریم".

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

به گفته برایان هوک، تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانع از دسترسی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به میلیاردها دلار پول برای هزینه حملات مستقیم و غیرمستقیم خود شده‌اند.

هوک افزود که عربستان سعودی در تأمین نیازهای نفتی و ثبات در بازار نفت همکاری بسیار از خود به خرج داده‌ است.

در این میان سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که کشورش در رابطه با وضعیت ایران در تماس مستقیم با آمریکاست. او به تأکید از ایران خواست در مسیر تنش‌زدایی حرکت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy