Thursday, Jun 20, 2019

صفحه نخست » افزایش تنش در منطقه: سفر مشاور مکرون به تهران و هوک به خلیج فارس

Hook.jpg العربیه ـ در پی افزایش تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا، مشاور امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن وارد تهران شد. گفته می‌شود که مشاور رئیس جمهوری فرانسه با هدف گفتگو با مقامات ایران برای کاهش تنش میان تهران و واشینگتن و آرام کردن اوضاع منطقه خاورمیانه به تهران سفر کرده است.

در همین حال وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد «برایان هوک» رئیس گروه ویژه اقدام ایران به خاورمیانه برای رایزنی با مقام‌های سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

قرار است رئیس گروه ویژه اقدام ایران در سفر خود به خاورمیانه که روز چهارشنبه آغاز می‌شود در باره تهدیدهای ایران در منطقه با مقام‌های سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین گفتگو کند.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است هوک اطلاعات امنیتی تکمیلی آمریکا را در خصوص تهدیدات کنونی در منطقه خاورمیانه به این کشورها ارائه خواهد داد.

هوک هفته آینده نیز به اروپا می‌رود و با مسئولان بریتانیا، آلمان و فرانسه در خصوص ایران رایزنی خواهد کرد.

پس حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان تحرکات دیپلماتیک مقامات کشورهای اروپا و آمریکا در باره بحران و تنش در خاورمیانه و رایزنی با سران کشورهای منطقه افزایش یافته است.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

در همین راستا، «امانوئل بن» دیپلمات عالی رتبه و مشاور ارشد رییس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا روز چهارشنبه راهی تهران شد. این رایزنی‌ها همزمان با افزایش تنش‌ها صورت می‌گیرد.

سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی توسط ایران

روابط عمومی سپاه پاسداران ایران پنجشنبه ۲۰ ژوئن با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیاتی از سرنگونی پهپاد آمریکایی را اعلام کرد و مدعی شد که این پهپاد پس از ورود به حریم هوایی ایران سرنگون شده است؛ ادعایی که آمریکا آن را رد کرده و تاکید می‌کند پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی توسط موشک ایرانی سرنگون شده است.

در اطلاعیه سپاه پاسداران ایران آمده است که «پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک» ساعت ۱۴ بامداد از پایگاهی در منطقه خلیج به پرواز در آمده «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن گفت، ایران یک پهپاد آمریکایی در فضای بین المللی بر فراز تنگه هرمز هدف قرار داده آن را سرنگون کرد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز، گفت، پهپاد سرنگون شده آمریکا به نیروهی دریایی آمریکا متعلق است و از نوع MQ-4C Triton، است او جزئیات بیشتری از حادثه ارائه جزئیات نداد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy