Monday, Jul 8, 2019

صفحه نخست » از بیانیه چهارده نفر و نفرهای پانزدهم چه خبر؟!؛ ف. م. سخن

45A4F631-EBFE-4C93-8958-C817A77EBA9E.jpegاگر به ما ایرانی ها بر نخورد، باید بگوییم که متخصص شروع کارهای سیاسی، و در نیمه راه رها کردن آن هستیم! تازه این نیمه ی راه را با ارفاق عرض کردم چون حقیقت این است که بیشتر، کار را شروع نکرده، آن را به امان خدا رها می کنیم.

حتما الان صدای بعضی از افراد که کاری جز اعتراض به واقع بینی انسان ندارند در می آید که ای آقا! شما هنوز کاری شروع نشده، چانه ی آن را می کشید و مردم را دچار یأس و نا امیدی می کنید!

نخیر! واقع بینی و واقع گویی عامل یأس و نا امیدی نیست! چیزی که عامل یأس و ناامیدی ست، وعده ی بیهوده دادن و حرف بزرگ زدن و عمل کوچک کردن یا اصلا عمل نکردن است.

راستی از فرشگرد چه خبر؟!
به سلامتی در و دیوار شهر های ایران با اسپری رنگی سیاه شد و پیام مخالفان حکومت از این طریق به گوش ج.ا. رسید؟

از ققنوس چه خبر؟!
اساتید محترم روی وایت برد، درس های علمی شان را به مردم دادند، و آمارگیری هایشان باعث خیزش و جنبش و دانش مردم شد؟!

و اکنون حال و احوال اعلامیه ی ۱۴ نفر فعال سیاسی داخل ایران را جویا شویم. شجاعت و فداکاری تدوین کنندگان این بیانیه به جای خود، صراحت و شفافیت نظرشان هم به جای خود، تایید و تشویق نزدیک به ۷۰۰ نفر از فعالان سیاسی و نویسندگان و اهل فکر و قلم در داخل و خارج ایران که زیر این بیانیه امضا گذاشتند نیز به جای خود، چه خبر از ادامه ی کار این بیانیه و نویسندگان آن در ایران و تایید کنندگان آن در خارج از کشور؟!

همین که به به و چه چه و چه عالی و چه شجاعانه این کار صورت گرفت کار تمام شد؟!

همین که هر شب آمدیم در رسانه هایمان این بیانیه و نویسندگان و تایید کنندگان اش را حلوا حلوا کردیم دهان مان شیرین شد؟!

چرا اول منار درست می کنیم و بعد دست به کار ساختن مسجد می شویم که وسط راه به خنس بر بخوریم و کار را به سر انجام نرسانده رها کنیم؟

چرا تازه بعد از نوشتن بیانیه و جمع آوری امضا ها، به فکر می افتیم که جایی، سایتی، چیزی، برای درج و امضا جمع کردن از مردم درست کنیم؟

این که یکی از نویسندگان محترم بیانیه می گویند که ما بعد از جمع آوری امضاها و تایید مردم، دیگر کنار می رویم و از مردم می شویم و در مردم حل می شویم یعنی چه؟

این حرف های رمانتیک که یعنی ما کسی نیستیم و مردم همه کس هستند و ما کار را به مردم می سپاریم به چه چیز ختم خواهد شد؟!

مردم رهبری می خواهند، مردم برنامه سیاسی و اعتراضی می خواهند، مردم انسان های جسور و شجاعی که الگو باشند می خواهند، مردم....

و ما باز منتظریم. منتظریم کسانی از اهل سیاست، از طرفداران آزادی، از معترضان و مخالفان حکومت اسلامی، گرد هم بیایند و راهی ارائه دهند برای بیرون رفتن از این وضع اسفبار که همه چیز را نیمه کاره رها می کنیم و به امید خدا می نشینیم تا معجزه ای رخ دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy