Friday, Jul 19, 2019

صفحه نخست » مقام ارشد آمریکایی: ظریف تصمیم‌گیر نیست، پیام باید مستقیما از طرف خامنه ای باشد

zarifKhm_071919.jpgرادیو فردا - یک مقام ارشد کاخ سفید روز جمعه با اشاره به این‌که محمد جواد ظریف در سیاست خارجی جمهوری اسلامی «قدرت تصمیم‌گیری ندارد»، گفت، هر پیامی از سوی ایران باید مستقیما توسط رهبر یا رئیس جمهوری آن کشور مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد دولت آمریکا که نام او ذکر نشده است روز جمعه ۲۸ تیر ضمن تایید دوباره سرنگونی پهپاد ایرانی توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس، درباره پیشنهاد اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، گفت: هرگونه پیام از سوی تهران «باید مستقیما از طرف رهبر یا رئیس جمهور [ایران] بیاید».

شماری از رسانه‌های بین‌المللی، از جمله روزنامه گاردین، روز پنج‌شنبه گزارش دادندکه محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با شماری از خبرنگاران غربی «پیشنهاد» تصویب پروتکل الحاقی و دائمی شدن آن را در قبال لغو تحریم‌های آمریکا مطرح کرده است.

پروتکل الحاقی در چارچوب برجام قرار بود هشت سال پس از آغاز این توافق تصویب شود و راه را برای بازرسی‌های بیشتر و عمیق‌تر باز کند،‌ اما دولت دونالد ترامپ در اردیبهشت‌ماه سال گذشته از این توافق خارج شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در همین زمینه رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه تاکید کرد، ایالات متحده به دنبال دستیابی به توافق درازمدت با ایران به عنوان جانشین برجام است.

پهپاد ایران

به گزارش رویترز، مقام ارشد دولت آمریکا در سخنان روز جمعه‌اش همچنین در واکنش به تکذیبیه جدید مقام‌های جمهوری اسلامی، بار دیگر خبر سرنگونی پهپاد ایرانی توسط ناو آمریکایی در روز پنج‌شنبه را تایید کرد و گفت: این پهپاد در فاصله بسیار نزدیک به ناو پرواز می‌کرد و از سرنگونی آن «شواهدی بسیار روشن داریم».

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، «اگر آنها زیادی به کشتی‌های ما نزدیک شوند باز هم سرنگون خواهند شد».

خبر سرنگونی یک پهپاد ایرانی توسط ناو «یواس‌اس باکسر» را روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد و گفت این پهپاد پس از آنکه در تنگه هرمز به حدود هزار متری ناو نزدیک شد و به هشدارها بی‌توجهی کرد سرنگون شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران، سرنگون شدن یکی از پهپادهایشان را تکذیب کرده‌اند و عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی، نیز با لحنی کنایه‌آمیز گفته است: «نگرانم که ناو آمریکایی اشتباها یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داده باشد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy