Thursday, Jul 25, 2019

صفحه نخست » خامنه ای در روزنامه دیواری خودش، اولین اپوزسیون نظام اسلامی است

opposition_072519.jpgبهروز مفید - شبکه رسانه‌ای بیان

شاید این مساله بیشتر به یک لطیفه شبیه باشد اما در کمال ناباوری این یک حقیقت است. علی خامنه ای، خود اولین منتقد جمهوری اسلامی و اپوزیسیون آن است. او به همه چیز انتقاد دارد!

هفته نامه خط حزب الله به صاحب امتیازی "موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی" تحت نظر دفتر و انتشارات علی خامنه ای در ۴ صفحه هر هفته منتشر می شود.

این "نشریه" برای خود وب سایت جداگانه ندارد بلکه در وبسایت شخصی علی خامنه ای، صفحه ای به خود اختصاص داده و در همانجا منتشر می شود.

مطالب نشریه یا در واقع روزنامه دیواری مدرسه ای رهبر جمهوری اسلامی، به کپی-پیست بریده سخنان روح الله خمینی و علی خامنه ای در ادوار مختلف تاریخی می پردازد؛ یعنی از ۴ صفحه آ۴، ۳ صفحه از آن سخنان "آقا" و یک صفحه هم نظرات وی را منعکس می نماید.

در آخرین شماره این هفته نامه، به یکی از سوالات عمومی غالبا مردم مذهبی پرداخته شده است. پرسش این است که چرا در نظام اسلامی، ثروتمندان هر روز ثروتمندتر و فقرا هر روز فقیرتر می شوند؟!

پاسخ "آقا" که در یک سخنرانی مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۲ آمده چنین است: «بله؛ این اشکال وارد است. خود من یکی از کسانی هستم که به این مسأله ایراد دارم. البته اگر کسی از راه صحیح می‌تواند ثروت جمع کند، هیچ‌کس به او اعتراضی ندارد؛ منتها این‌که کسانی با سرعت به ثروت‌های کذایی می‌رسند، اصلاً از راه صحیح و جز با تقلّب و روش‌های ممنوع و حرام امکان ندارد. منابع کشور محدود است. لازمه‌ی انباشته شدن ثروت حرام در یکجا، گود افتادن و خالی شدن کیسه ی عدّه‌ای دیگر در کنار آن است؛ همین‌که امیرالمؤمنین فرمود: «ما رأیت نعمة موفورة الّا و فی جانبها حقّ مضیع».»

خامنه ای پاسخ نمی دهد که چرا عده ای هر روز فقیرتر می شوند. او صرفا اعلام می کند که اگر کسی درآمد میلیاردی دارد، علتش آن است که از راه "حرام" به دست آورده چرا که به دلیل محدود بودن منابع کشور، امکان ثروتمند شدن از راه "حلال" وجود ندارد.

به این ترتیب، تمامی میلیاردرهای ایران، از حسن روحانی که در خانه میلیاردی زندگی می کند تا سایر آقایان و آقازاده ها، همگی حرام خوار هستند.

او همچنین به این پرسش پاسخ نمی دهد که این چگونه نظامی است که از رییس جمهور آن تا ذیل همگی حرام خوار هستند و مگر غیر از این است که بسیاری از این افراد توسط شخص وی انتخاب یا تایید شده اند!؟

موضوع بعدی این که هر وقت، خامنه ای پاسخ صریحی ندارد و می خواهد از آن بگریزد، به آیات قرآن، نهج البلاغه یا موارد مشابه رجوع می کند و از همه حیرت انگیزتر آنکه، وی به تنهایی خود را اصلی ترین منتقد و اپوزیسیون نظامی که خود رهبر آن است می داند!

با این حساب، افرادی چون قاسم سلیمانی که در نامه احمدی نژاد، مشخص شد که نسبت به آزادی برادر حسن روحانی از متخلفین بانک سرمایه اقدام کرده، هر مالی را هم که به دست آورده "حرام" بوده است. لازم به ذکر است که سلیمانی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، نشان شوالیۀ اسلامی یا آنچه که در ادبیات جمهوری اسلامی گفته می شود، "ذوالفقار" را به دست آورده است.

اپوزیسیون بودن خامنه ای، در حالی بیان می شود که او شخصا در بسیاری از جزئیات کشورداری دخالت می کند و در عین حال منتقد نیز هست!

وی پیش از این نیز در خصوص صدا و سیما که خود، رئیس آن را منصوب می کند سخنان مختلفی در سال های اخیر گفته است. درباره "ترویج زبان فرنگی" و نوع پخش برنامه ها انتقادات وی به صورت مکتوب وجود دارد.

وی در این رابطه اظهار داشت: «مدیریت نهادهایی همچون نیروهای مسلح با رهبری است، اما در قوه قضاییه و صداوسیما با وجود آنکه رؤسای آنها از طرف رهبری منصوب می‌شوند، مدیریت آنها با رهبری نیست و به عنوان مثال بنده در مواجهه با صداوسیما، چه در مدیریت فعلی و چه در مدیریت‌های قبلی، همواره در موضوعات مختلف موضع انتقادی داشته و دارم.» (۷ خرداد ۹۸ در دیدار با گروهی از "دانشجویان")

اما در همان صدا و سیما، فساد و زد و بندبازی بارها تکرار شده و می شود و مدیران نالایق شبکه های مختلف، نه باعث رشد و پیشرفت این شبکه های دولتی، بلکه به نظر می رسد در تلاش جدی برای زدودن اندک بینندگان آن هستند که نمونه های بارز آن را می توان در خانه نشینی عادل فردوسی پور و مهاجرت مزدک میرزایی و... مشاهده کرد.

موضوع فساد و زد و بند را محمد سرافراز، رئیس پیشین صدا و سیما در گفتگویی با روزنامه شرق در اسفند ۱۳۹۷ تایید کرده است. او نیز همچون رهبر خود، به وضع موجود در "سازمان" انتقاد داشت.

شاید خامنه ای بخواهد آگاهانه، هر زمان موفقیتی به وجود آمد به نفع خود تمام کند و هر کجا نقصی بود به گردن دولت و سایر دستگاه ها بیندازد، اما آنچه که نتیجه نشان می دهد این است که وی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تمامی امور صاحب نظر و بازیگر است و صرف عقب نشینی با سر هم کردن جملات، دست وی را از فساد جاری در کشور پاک نخواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy