Wednesday, Jul 31, 2019

صفحه نخست » برخورد و تذکر نیروی انتظامی به بدحجابی سلبریتی‌ها

hejab.jpgبی‌بی‌سی فارسی - احمد نوریان، سخنگوی نیروی انتظامی گفت به تعدادی از سلبریتی‌ها و افرادی که اقدام به "ترویج حجاب اختیاری" در فضای مجازی می‌کنند، "تذکراتی داده شده" و پیگیری نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، آقای نوریان گفت: "پلیس در برخورد با بدحجابی برابر قانون رفتار می‌کند، بر همین اساس برای پلیس فرقی ندارد که فرد متخلف بازیگر باشد، خبرنگار باشد یا هر فرد دیگری و معیار عمل ما قانون است. "

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین گفت به وزارت ارشاد درباره پوشش بازیگران "تذکراتی" داده شده و از این وزارت‌خانه خواسته شده تا موارد را به هنرمندان منتقل کند.

موج جدید اعتراض به حجاب اجباری از اواسط دی‌ماه سال ۱۳۹۶در ایران آغاز شد. در این حرکت زنان در اعتراض به حجاب اجباری روسری‌های خود را بر سر چوب افراشته و بر روی سکو می‌ایستادند. این حرکت با عنوان دختران خیابان انقلاب شناخته می‌شود.

پیشتر از آن زنان به دعوت کمپین "چهارشنبه‌های سفید" مسیح علی‌نژاد در روزهای چهارشنبه با روسری سفید در خیابان ظاهر شده بودند.

خانم علی‌نژاد، روزنامه نگار آزاد ساکن آمریکا که هدایت کمپین "چهارشنبه‌های سفید" برای مبارزه با حجاب اجباری را به عهده دارد گفته است که ارسال عکس و ویدئوی زنان این کمپین برای او ادامه دارد.

این درحالی است که روز دوشنبه موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران، گفته بود که ارسال فیلم و عکس برای مسیح علی‌نژاد جرم و مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی است.

این مقام گفته بود این افراد با یک تا ۱۰ سال مجازات زندان روبرو خواهند شد.

مطالب بیشتر در سایت بی‌بی‌سی فارسی

خانم علی‌نژاد روز چهارشنبه به رویترز گفت: "امروز من ویدئوهای زیادی از داخل ایران دریافت کرده‌ام. و زنان در این ویدئوها شجاع تر و عصبانی تر از قبل هستند. "

براساس گزارش نهادهای حقوق بشری ده‌ها نفر از معترضان به حجاب اجباری در ایران در سال‌های اخیر بازداشت و زندانی شده‌اند.

عفو بین‌الملل گزارش داده است که سال گذشته حداقل ۳۹ نفر در ارتباط با اعتراض به حجاب اجباری دستگیر شده‌اند.

بنابه گزارش‌ها، روز گذشته نیز یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، فعالان مخالف حجاب اجباری که در زندان قرچک ورامین تحت بازداشت بوده‌اند، از سوی دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۵۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، "در صورت قطعی شدن این حکم و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری در خصوص هر یک از متهمان قابل اجرا خواهد بود. "

از جمله اتهامات این افراد "تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا" بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy