Saturday, Aug 3, 2019

صفحه نخست » آنچه در پشت اعلام زنده بودن رجوی از سوی ایران نهفته است

MKO_080219.jpgامیر فرشاد ابراهیمی / بخش فارسی ایران بریفینگ

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در روزهای گذشته مصاحبه مفصلی داشته با فردی به نام رضوی که وی را یک عضو بلند پایه سابق وزارت اطلاعات معرفی نموده .

تا کنون به ندرت پیش آمده است که ماموران ارشد وزارت اطلاعات مخصوصا بازنشستگان و یا اعضای سابق آن اینچنین به تفصیل در مورد قضایای خاص و با اهمیتی مصاحبه کنند ، این مصاحبه بیشتر یک تصمیم امنیتی وزارت اطلاعات است و برای آنکه به روایتی زهر آن گرفته شود آن را بیان صریح وزارت اطلاعات و یا مدیر فعلی وزارت اطلاعات نخوانده اند و لقب «مامورسابق» به آن داده اند .

اصلی ترین فاکتور این گفتگو نه زنده بودن مسعود رجوی که وابسته نبودن کانال تلگرامی آمد نیوز به جمهوری اسلامی و «وابستگی آمد نیوز به جریان سلطنت طلب که در میانشان هم اعضای سازمان مجاهدین خلق حضور دارند» می باشد و جالب آنکه ، در بعد از انتشار این مصاحبه ، آمد نیوز نیز نسبت به انتشار آن بدون توضیحی اقدام نموده است .

سایت آمد نیوز پیشتر حملات و فحاشی های شدیدی به جریان سلطنت طلب و آقای رضا پهلوی نموده بود که گوشه هایی از آن در مستندی که تلویزیون دولتی ایران پخش شده بود باعث حاشیه های فراوانی برای آمد نیوز شده بود.

به نظر می رسد این گفتگوی امنیتی بسیار شتابزده صورت گرفته باشد که چنانچه در ماههای آینده اعتراضی مجددا از سوی مردم صورت بگیرد آن را به مجاهدین خلق نسبت بدهند .

اصلی ترین تناقض گفتگوی ناصر رضوی بخشی است که وی خود را در وزارت‌ اطلاعات مامور رصد سازمان‌ مجاهدین‌ خلق معرفی می کند، در حالیکه قطع به یقین مسئولیت رصد سازمان مجاهدین خلق در سازمان امنیتی جمهوری اسلامی به یک فرد واگذار نمی شود و حداقل یک تیم چنین مسئولیتی را عهده دار می شود.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

رضوی می گوید پس‌ از حمله آمریکا به عراق، اردن در مرز با عراق برای مجاهدین خلق، یک کمپ بنا می کند و رجوی به آن‌جا می رود ، وی می گوید او در همان زمان به مرز اردن رفته بوده تا شاید بتوانند رجوی را به ایران برگردانند. بنابر ادعای او، رجوی پس‌ از اردن به اروپا رفته و هنوز زنده است؛ مدتی در فرانسه می‌ماند و باز به جای دیگر در اروپا می‌رود.

او مجددا در جای دیگری می گوید مطلع شده «مسعود رجوی» در آمریکاست و تحت حفاظت شدید دولت آمریکا قرار دارد. «رجوی» در این کشور با افراد به خصوصی ارتباط دارد و نمی‌تواند با هر فردی ملاقات انجام دهد.

بالاخره رجوی در اروپا هست یا در آمریکا ؟

معلوم نیست بالاخره در زمان بوش و اوباما چرا رجوی از اردن به فرانسه میرود و چرا از فرانسه به جای دیگری در اروپا روانه می شود و بالاخره از آمریکا سر در میاورد؟ و آمریکا بدون توجه به سوابق تروریستی، کسی را که اروپای سوسیالیست نگهداری نمی کند، آمریکای ناسیونالیست و ضد سوسیالیست می پذیرد ؟

بنابر تحلیل رضوی، رجوی ناچار است از دیده‌ها پنهان باشد، چون اروپا «ظاهرا» در پی فروپاشی جمهوری‌ اسلامی نیست و نمی‌خواهد کارش با ما به تنش بکشد و به رجوی هم گفته‌اند ساکت باشد.

در حالیکه اگر آنها از رجوی خواسته اند ساکت باشد و رجوی هم ساکت مانده چرا باید به آمریکا اجازه دهند او را به آنجا منتقل کنند و در همان اروپا نگهداری می کردند و او هم ساکت می ماند و مشکلی پیش نمی آمد .

مجاهدین در اروپا همایشهای کذایی خود را با پول دادن به سیاه پوستان شهرهای اروپایی و کشیدن آنها به تجمعاتشان نمایش قدرت داده و حتی برخی مقامات آمریکایی در اروپا در این همایش ها شرکت کرده اند پس چطور از رجوی خواسته اند ساکت باشد ؟

به‌ گفته رضوی، آمریکا به‌ سبب کارنامه فعالیت‌های تروریستی رجوی، نمی‌تواند او را بپذیرد و عربستان هم چون نمی‌خواهد درجه تنش‌اش را با ایران بالا ببرد، فعلا رجوی را نپذیرفته ولی شاید زمانی او را به عربستان ببرند.

سئوال این است اگر آمریکا بخاطر سابقه تروریستی نمی تواند رجوی را بپذیرد ( در دوره جورج بوش و اوباما ) چطور بعدا مدعی می شود ( در دوره ترامپ ) رجوی در آمریکا بسر می برد و آمریکا رجوی را بدون توجه به سوابق تروریستی می پذیرد؟

اگر قرار است در آینده عربستان رجوی را بپذیرد، کمپ اردن چه ایرادی داشت که از آنجا به اروپا و از آنجا به آمریکا منتقل شود؟

اگر قرار هست عربستان رجوی را بپذیرد از همان اول در کمپ اردن باقی می ماند. عربستان با اردن چندان تفاوتی ندارند .

رضوی گفته پس‌ از حمله آمریکا به عراق، اردن در مرز با عراق برای مجاهدین خلق، یک کمپ بنا کرد و رجوی به آن‌جا رفت.

«ناصر رضوی» در این جلسه با یادآوری سفر خود به اردن گفته است که او (رضوی) در سال ۱۳۸۲ پس از حمله آمریکا به عراق، به کشور اردن رفته تا «مسعود رجوی» را از مقامات این کشور تحویل بگیرد.

مجددا این سئوال مطرح می شود وقتی آمریکا بعد از حمله به عراق مجاهدین را در کمپی که خود در اردن احداث کرده و ساکن نموده بود، دولت اردن چطور می توانست بر سر رجوی با جمهوری اسلامی معامله کند؟ با علم به این که رجوی در کمپی آمریکایی و تحت نظر آمریکا هست و در اختیار دولت اردن نیست ؟

دولت اردن چطور بدون اطلاع آمریکا می توانست چنین معامله ایی بکند؟ و آیا رابطه اردن و آمریکا اینقدر بی ارزش است که دولت اردن خلاف نظر آمریکا و مخفیانه دست به معامله با ایران بزند ؟

تازه آمریکا بعد از مطلع شدن چه نیازی داشت رجوی را به فرانسه منتقل کند که کنترل کمتری نسبت به اردن در فرانسه دارد و فکر نکند در فرانسه جمهوری اسلامی دست بازتری خواهد داشت و آمریکا نفوذ کمتری دارد و بجای آن امنیت کمپ را در اردن افزایش نداده و دولت اردن را از انجام معامله قطعا منع نکند؟ و آخر اینکه همه ما از نوع رابطه اردن و جمهوری اسلامی اطلاع داریم و می دانیم که هرگز این دوکشور با هم رابطه دیپلماتیک نسبتا دوستانه هم نداشته اند چه برسد به اینکه بر سر یک معامله امنیتی بنشینند و با هم صحبت و هماهنگی کنند.

طبعا چنین ادعایی کودکانه هست و اگر آمریکا می خواست رجوی را حفظ کند بجای انتقال به فرانسه در همان اردن بهتر می توانست مراقبت کند چون قدرت و نفوذ مستقیم و بیشتری از فرانسه در اردن داست .

رضوی گفته است رجوی زنده است و حتی وقتی تُرکی فیصل، دولت‌مدار امنیتی عربستان، هم در یکی از همایش‌های مجاهدین خلق از عبارت «مرحوم رجوی» استفاده‌کرد، به اشتباه برداشت شد که رجوی مرده؛ اما منظور فیصل این بوده که رجوی که این سازمان را بنا کرد حالا در میان ما نیست!

لفظ مرحوم اتفاقا هم در عربی و هم در فارسی معنای یکسانی دارد و مشخص نیست رضوی بر چه اساس و ترجمه ای معتقد است یمرحوم یعنی شخص غایب ؟ مرحوم یعنی مورد رحمت قرار گرفته.

اگر بپذیریم که مرحوم یعنی غایب باید باز بپذیریم مغضوب هم یعنی حاضر ، آیا اشخاصی که در آن جلسه حضور داشتتد مغضوب بودند که رجوی غایب مرحوم تلقی شود، و فیصل او را مرحوم در مقابل مغضوب بنامد؟

اما در لفظ مرسوم فرد مرده را مرحوم می نامند و در این بیان هیچ شکی نیست که اشتباه شده باشد و منظور ترکی فیصل این بود که رجوی مرده است . حال اگر اطلاعات او نادرست بوده و رجوی نمرده باشد، امری دیگر می تواند باشد. ولی در هر حال هیچ سوتفاهم و برداشت اشتباهی از لفظ مرحوم نمی تواند انجام شود و چنین ادعایی بچه گانه است ورای آنکه فیصل لفظ مرحوم رجوی را در آن نشست برای توصیف «مریم رجوی» آورد و گفت :«بیوه مرحوم رجوی» ، رضوی در مورد لفظ بیوه البته سکوت کرده است.

اما خبرگزاری مهر چرا این اطلاعات غلط و معنادار را داده است؟

همه می دانیم که سازمان مجاهدین خلق ابزار دست جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات مردمی در تمام چهل سال گذشته بوده است .

در واقع همکاری نزدیک و موازی ای بین مجاهدین خلق و جمهوری اسلامی همواره برای سرکوب اعتراضات مردم وجود داشته و دارد .

در دی ماه ۱۳۹۶ جریان جدیدی با قدرت و رویکرد براندازانه ظهور کرد که با شعار «رضاشاه روحت شاد» همه بهانه های رژیم را از بین برد. چرا که نمی توانست آنها را به بهانه ارتباط با مجاهدین کشتار و سرکوب کند اکنون که بیم اعتراضات سراسری مجددا می رود جمهوری اسلامی در صدد است براندازان را سلطنت طلب و سلطنت طلبان را هم به روایتی مجاهد بخواند و اتفاقا در این پوست اندازی و نام گذاری «آمد نیوز» بهترین خدمت را می تواند انجام دهد ، در اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ نقش آمد نیوز غیرقابل انکار است حالا اما آمد نیوز در صدد است به سلطنت طلبان نزدیک شود و جمهوری اسلامی هم همین نزدیکی را می خواهد به مجاهدین هم نسبت بدهد و هر براندازی را مجاهد بخواند

ارتباط دادن براندازان و سلطنت طلبان به مجاهدین خلق به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد الا دخالت آمد نیوز و رضا پهلوی هم این نکته را البته به درستی دریافته است و همواره خود را از نزدیک شدن به گردانندگان آن رسانه دور نگه می دارد و شاید فحاشی های گرداننده آمد نیوز به رضا پهلوی در گفتگوها و چت های خصوصی اش که بخشی از آن را در مستند تلویزین ایران دیدیم از همین رو باشد که اگر چه آمد نیوز توانسته است خود را به چند گروه خرده پای سلطنت طلب و مشروطه خواه نزدیک کند اما کماکان نتوانسته به رضا پهلوی نزدیک شود تا محور امنیتی براندازان - سلطنت طلبان - مجاهدین خلق را برای جمهوری اسلامی تکمیل کند.

تا کنون جمهوری اسلامی نتوانسته است هیچ ارتباطی بین جریان نزدیک به رضا پهلوی، چه پارلمانی خواه چه پادشاهی خواه با سازمان مجاهدین خلق بیابد از طرفی این سازمان منفور هیچ جایگاهی در داخل ملت ندارد که بتواند کوچکترین اقدامی را شکل دهد؛ این را حتی مقامات آمریکا هم آشکارا بیان کرده اند و اینکه آمریکا چه نگاهی به این گروه تروریستی دارد را باید از زبان سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا شنید نه از زبان اطلاعاتی های ایران همچون رضوی.

در آخر همین که دروغی بزرگ را تحت عنوان پنجاه هزار نیروی زبده به مجاهدین نسبت میدهد، نشان میدهد که تا چه حد نظام امنیتی جمهوری اسلامی در تبلیع و بزرگ نمایی این گروهک تروریستی که در خوش بینانه ترین حالت بین ۲ تا ۳ هزار سالمند سرخورده کادر فعالش بیش نیستند، آشکار می شود که با چه قصدی این دروغها و این گفتگو سرهم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy