Saturday, Aug 3, 2019

صفحه نخست » سعید ملک‌پور پس از ۱۱ سال آزاد شد و به کانادا بازگشت

04B30464-0F43-41D6-B1B7-93212BE685C9.jpegزیتون- سعید ملک پور ایرانی مقیم کانادا بعد از ۱۱ سال زندانی بودن در ایران، سرانجام به کانادا بازگشت.

مریم ملک پور خواهر سعید ملک پور روز شامگاه جمعه ۱۱ مردادماه با انتشار ویدئویی از بازگشت برادرش به کانادا خبر داد.

مریم ملک پور در توئیت خود با قدردانی از «رهبری کانادا» در راستای آزادی برادرش، نوشت که «سرانجام این کابوس به پایان رسید.»

سعید ملک‌پور٬ زندانی سیاسی٬ ۳۰ تیرماه به مرخصی آمد.

سعید ملک‌پور، شهروند ایرانی-کانادایی، ۱۱ سال پیش که برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرد، به اتهام راه اندازی سایت‌های پورنوگرافی توسط بخش سایبری سپاه بازداشت شد.

آقای ملک‌پور بارها گفته است صرفا پدیدآورنده یک نرم‌افزار برای انتشار عکس در اینترنت بوده و اطلاعی از محل و چگونگی استفاده از آن نداشته است.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آقای ملک‌پور، به رادیو فردا گفت که موکلش با وثیقه به مرخصی آمده بود.

آقای علیزاده با اشاره به اینکه از روزی که موکلش به مرخصی آمد با او تماسی نداشته است از نحوه خروج او از ایران و همچنین از نقش احتمالی کانادا در این پرونده ابراز بی‌اطلاعی کرد.

او به تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهوری، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض متهم بود. سرانجام شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی او را به اعدام و هفت سال و نیم زندان محکوم کرد. حکم اعدام در ادامه با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.

ملک‌پور که طی ۱۱ سال گذشته حتی یک روز مرخصی نداشته است، طی نامه‌ای از درون زندان گفته بود که از زمان بازداشت به مدت ۳۲۰ روز در حبس انفرادی و زیر فشار و شکنجه بوده است. او با اعلام اینکه رد اعترافات خود، اعلام کرد در صورت بررسی پرونده توسط کارشناس کامپیوتر و اینترنت می‌تواند بی‌گناهی خود را ثابت کند.

این زندانی سیاسی سال گذشته به دلیل تپش قلب شدید و حمله قلبی به بخش قلب بیمارستان طالقانی تهران منتقل، و پس از گذشت سه روز به زندان بازگردانده شد.

این مدت ۱۱ سال زندان، پدر وی نیز درگذشت و به سعید ملک‌پور برای حضور در مراسم خاکسپاری او مرخصی داده نشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy