Monday, Aug 12, 2019

صفحه نخست » محمد دادکان: اول باید شما مسئولین را محاکمه کرد، تحریم خود شمایید نه آمریکا

dadkan_081219.jpgرادیو فردا - محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، در انتقاد از وضعیت حال حاضر کشور گفته‌است: «جامعه بدتر از امروز هم خواهد شد.»

او در گفت‌وگوی ویدیویی با خبرگزاری ایسنا، اشاره مکرر مسئولان به تحریم‌ها را بهانه‌جویی دانست و گفت: «می‌گویند تحریم! تحریم خود شما هستید، نه آمریکا. دلار که شش هزار تومان بود را دولت اعلام کرد ۴۲۰۰ تومان. بعد به ۱۰هزار تومان رسید. آمریکا یا انگلیس یا اسرائیل این کار را کرد؟ مدیریت شما باعث شد.»

محمد دادکان دروغگویی و آدم‌های نالایق را دلیل بروز «فساد و تباهی» در جامعه دانست و گفت: «نمی‌توانید اداره کنید، مدیریت را به فرد دیگری بدهید. مگر موظفید که ۸ سال بمانید؟ می‌گویند به ما تکلیف شده‌است. تکلیف برای آدم با لیاقت است. نه شما که این جایگاه را نمی‌شناسی.»

آقای دادکان در دوره‌های مختلف، در چندین وزارتخانه همچنین در کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئولیت‌هایی را به عهده داشته‌است.

سال ۲۰۰۶ در حین جام‌جهانی، خبر برکناری دادکان توسط محمد علی‌آبادی منتشر شد. این اقدام، تعلیق فدراسیون فوتبال ایران را در پی داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

دادکان در نقد وضعیت فعلی ایران می‌گوید: «مسئولان اولین افرادی‌اند که باید مقابل میز محکمه بنشینند. مردم را می‌خواهید گول بزنید؟ می‌گویند فلانی را بازداشت کردیم. اما چه کسی به این افراد ارز داده؟ چین نفت ما را می‌گیرد و زیرپیراهنی و زیرشلواری به ما می‌دهد. هندوستان نفت می‌گیرد و لوازم آرایشی می‌دهد. می‌گویند بُرده‌اند و خورده‌اند اما آخرش چه شد؟ همان کسانی که می‌خواهند این مسائل را پیگیری کنند پای خودشان هم گیر است.»

بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس، در پاسخ به دلایل برکناری‌اش از ریاست فدراسیون گفت: «قبل از جام جهانی به من گفتند که سهراب بختیاری‌زاده، علی دایی و یحیی گل‌محمدی را خط بزنید که من هم مقاومت کردم و گفتم در حیطه وظایف شما نیست.»

در آن مقطع، رسانه‌ها نوشتند دادکان مانع از سوار شدن علی‌آبادی به اتوبوس تیم ملی شده. او را به رختکن بازیکنان راه نداده و از دادن بلیت جایگاه ویژه به او نیز خودداری کرده‌است.

او در این باره می‌گوید اگر به آن زمان برگردیم باز هم این کار را می‌کنم. «چون بلیت حق ناصر نوآموز بود تا در آن جایگاه بنشیند. علی آبادی به بیراهه آمده بود و جایگاهش اینجا نبود.»

دادکان از شیوه پاسخگویی مسئولان نیز انتقاد کرد و گفت: «چرا آقایان رو در رو مصاحبه نمی‌کنند؟ می‌گویند سوالات را بفرستید تا بعد آقای فلانی برای مصاحبه بیاید. فکر می‌کنید این افراد مدیریت بلدند؟»

این نخستین بار نیست که محمد دادکان، انتقاداتی را پیرامون شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور مطرح می‌کند.

او آذر ۹۳ در مناظره تلویزیونی با حمید رسایی نماینده وقت مجلس شورای اسلامی گفته بود: «بابک زنجانی در آستین مسئولین مملکت بزرگ شد.»

رسایی گفت پول‌ها را به حساب بیت‌المال برمی‌گردانیم اما دادکان پاسخ داد: «امیدوارم به عمر من و شما قد بدهد آن روز را هم ببینیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy