Tuesday, Aug 13, 2019

صفحه نخست » با تصمیم جدید دولت ترامپ، دریافت گرین کارت برای چه کسانی سخت‌تر می‌شود

gc_081319.jpgصدای آمریکا - صدای آمریکا - دولت ترامپ با صدور حکمی شرایطی ایجاد کرده است که می تواند مانع صدور کارت اقامت دائم برای مهاجرانی شود که از بیمه درمانی دولتی اقشار کم درآمد، کوپن های غذا، کمک هزینه های مسکن یا دیگر اشکال کمک های دولتی استفاده می کنند.

این امر می تواند به طور بالقوه اقامت قانونی در ایالات متحده را برای بسیاری به مراتب سخت تر کند.

قوانین فدرال از پیش مقرر کرده است که متقاضیان دریافت اجازه اقامت دائم موسوم به «کارت سبز» باید ثابت کنند باری بر دوش ایالات متحده یا به اصطلاح «هزینه عمومی» نخواهند بود. اما مقررات جدید که دوشنبه اعلام شد برنامه های گسترده تری را در برمی گیرد که می تواند صلاحیت متقاضیان برای کسب اقامت دائم را رد کند.

ماموران «اداره شهروندی و مهاجرت ایالات متحده» از این پس دریافت کمک های دولتی را در کنار دیگر مولفه ها نظیر تحصیلات، درآمد سرانه خانواده و سلامت برای تصمیم گیری درباره اعطای اجازه اقامت دائم در نظر می گیرند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این مقررات از نیمه اکتبر به اجرا گذاشته می شود و شامل حامل شهروندان آمریکایی نمی شود.

"فقیرترین‌ها هدف قرار می‌گیرند"

دویچه وله - بسیار محتمل به نظر می‌رسد که این مقررات با انتقاد روبرو شود. منتقدان می‌گویند، این اقدام جدید بیش از همه مهاجرانی از فقیرترین کشورها را هدف می‌گیرد.

از دیدگاه آن‌ها، قوانین جدید می‌تواند به چشم‌پوشی مهاجران از تقاضای کمک، آن هم وقتی که آن‌ها واقعا به کمک نیاز دارند منجر شود.

سالانه حدود ۵۴۴هزار نفر برای دریافت گرین‌کارت آمریکا تقاضا می‌دهند که تعداد کمی ‌از آن‌ها به کمک‌های دولتی وابسته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy