Monday, Aug 26, 2019

صفحه نخست » واکنش ماکرون به اظهارات توهین آمیز رئیس جمهوری برزیل در باره ریخت و قیافه همسرش

maceron_082519.jpgرادیو بین المللی فرانسه - امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز، دوشنبه اظهارات توهین‌آمیز ژئیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل، درباره همسرش، بریژیت ماکرون را تأسف انگیز خواند و گفت امیدوار است برزیلی‌ها در آینده نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن آن‌ها باشد.

خبرگزاری رویترز می نویسد: رئیس جمهوری راست افراطی برزیل در صفحه فیس‌بوک خود در واکنش به یک پیام که ریخت و قیافه بریژیت ماکرون، همسر رئیس‌جمهوری فرانسه را به مسخره گرفته بود، نوشت: حالا می فهمید چرا ماکرون به بولسونارو حمله می کند."- او همچنین دراین باره اظهار نظر کرده است که " قیافه را مسخره نکن، ها ها ها" .

امانوئل ماکرون که در محل برگزاری نشست سران گروه ۷ در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات توهین‌آمیز ژئیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل در مورد همسرش، بریژیت ماکرون گفت:" واقعا تأسف آور است. هم برای او و هم برای مردم برزیل."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه که در کنار سباستیان پینِرا، رئیس جمهوری شیلی بود در ادامه گفت: فکر می کنم که زنان برزیلی وقتی این صحبت‌های رئیس‌جمهورشان را بخوانند، بابت آن شرمنده شوند. به نظر من، باید از رفتار رئیس‌جمهورشان شرمنده باشند. من برای مردم برزیل احترام بسیار زیادی قائلم و به همین دلیل امیدوارم برزیلی‌ها در آینده ای نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن آن‌ها باشد.

55552222.jpgرئیس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از سخنانش ارزیابی کرد که بدون تردید در سه مورد با رئیس جمهوری برزیل سوء تفاهم داشته است.

مورد اول مراقبت از جنگل ها و جلوگیری از جنگل زدایی و این واقعیت که او در این باره و در مورد احترام به توافق اقلیمی پاریس واقعیت را بیان نکرده است. مورد دوم، اینکه آقای بولسونارو در اواخر ژوئیه یک قرار ملاقات فوری با ژان-ایو لودریان، وزیر أمور خارجه فرانسه را به بهانه اینکه با آرایشگر خود قرار دارد، لغو کرده است. و بالاخره می توان به بی احترامی های روزهای اخیر او اشاره کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy