Thursday, Aug 29, 2019

صفحه نخست » بولتون و کروز طرح ایران برای تحریم مقامات آمریکا را مسخره کردند

cruz_082719.jpgصدای آمریکا - به دنبال انتشار برخی گزارش ها مبنی بر تهیه طرحی در مجلس ایران برای تحریم برخی مقامات دولت ایالات متحده و ممنوع کردن سفر آنها به ایران، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سناتور تد کروز نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، در پیام‌هایی در توئیتر به این اقدام رژیم ایران واکنش نشان دادند.

سناتور تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، در پیامی در توئیتر تحریم‌شدنش از سوی جمهوری اسلامی را شوخی گرفته و با کنایه نوشت: «لعنتی! حالا من و [همسرم] هایدی باید برنامه کریسمس‌مان را تغییر دهیم!»

آقای بولتون به این توئیت سناتور جمهوریخواه توجه نشان داده و در پاسخ نوشت: «[نام] #ایران را در هیچیک از فهرست‌های بهترین مناطق مسافرتی جهان ندیده‌ام. شاید اگر [رژیم ایران] تامین مالی تروریسم را متوقف کرده و رفتار کردن مانند یک کشور عادی را آغاز کند، [آن موقع] مردم بخواهند به ایران بروند.»

همچنین یک سخنگوی سناتور کروز به نشریه واشنگتن فری‌بیکن گفته است که او هیچ تمایلی به دیدار یا گفت‌و‌گو با کسانی که می‌خواهند «از جنگ‌افزارهای هسته‌ای برای حمله به شهرهای آمریکا استفاده کنند» ندارد. به نوشته این نشریه، سناتور کروز از همه آمریکایی‌ها خواسته است که آنها نیز همین رویه را دنبال کنند، به ویژه از آن‌جا که انجام هرگونه تراکنش با اقتصاد ایران با خطر تحریم رو‌به‌رو خواهد شد.

بنا بر گزارش‌های منتشره استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، نیز در شمار تحریم‌شدگان از سوی ایران خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

گفتنی است که رئیس جمهوری آمریکا به تازگی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، و هشت فرمانده ارشد نظامی رژیم حاکم بر ایران را هدف تحریم های اقتصادی قرار داد.

اورتگاس خطاب به ظریف: آیا او می‌داند مسدود کردن یوتیوب در ایران هم یک اشتباه در زمینه ارتباطات است

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پیامی در توئیتر به سخنرانی وزیر خارجه جمهوری اسلامی در «تِد اِکس» واکنش نشان داد.

خانم اورتگاس در این توئیت پرسیده است که آیا مسدود کردن یوتیوب در ایران هم یکی از اشتبا‌هات مطرح شده در سخنرانی «پروفسور ظریف» در زمینه ارتباطات است؟

اشاره خانم اورتگاس به فیلترینگ و مسدود کردن سایت‌های پرطرفدار از جمله یوتیوب از سوی جمهوری اسلامی ایران است، آن‌ هم در حالی که سخنرانی آقای ظریف روی یوتیوب آپلود شده است.

همراه پیام خانم اورتگاس در توئیتر، ویدئوی کوتاهی هم منتشرشده که نشان می‌دهد مردم خارج از ایران روی تلفن هوشمند می‌توانند سخنرانی محمد جواد ظریف را ببینند،‌ ولی در ایران کسی به آن دسترسی ندارد.

آقای ظریف در سخنرانی خود با عنوان «چهار خطای بزرگی که در ارتباطات مرتکب می‌شویم» در مراسم تد اکس در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کرد.

مراسم تد اکس (به انگلیسی: TED) به شکل مستقل و جداگانه از سخنرانی‌های موسوم به «تد تاک» برگزار می‌شود. نام تد مخفف حروف اول سه واژه انگلیسی است: تکنولوژی یا فناوری، اینترتینمت یا سرگرمی، و دیزاین یا طراحی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy