Sunday, Sep 15, 2019

صفحه نخست » فرمانده سپاه: ایران برای جنگ تمام عیار با آمریکا آماده است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه آمریکا را تهدید به حمله کرده است. یک سناتور آمریکایی از ترامپ خواسته پالایشگاه‌های ایران را بمباران کند. از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مایک پمپئو را متهم به دروغگویی کرده است.

حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی منجر به افزایش تنش در مناسبات بین ایران و آمریکا شده است. لحن سیاستمداران هر دو کشور تندتر شده است. یکی از فرماندهان سپاه پاسداران از آمادگی ایران برای شرکت در یک "جنگ تمام عیار" سخن گفته است.

خبرگزاری "تسنیم" روز یکشنبه ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) با انتشار گزارشی، بخش‌هایی از سخنان امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران را بازتاب داده است.

حاجی‌زاده در این مصاحبه گفته است که سپاه پس از سرنگون کردن پهپاد MQ-4، پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و امارات را هدف‌گیری کرده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه مشخصا از پایگاه العدید در قطر و پایگاه الظفره در امارات متحده عربی سخن گفته است. افزون بر آن، گفته شده است که یک ناو آمریکا نیز در دریای عمان توسط موشک‌های سپاه هدف‌گیری شده بودند.

حاجی‌زاده گفته است که ایران پس از سرنگون کردن پهپاد آمریکا آماده بوده است که در صورت حمله آمریکا، به این پایگاه‌ها حمله کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود گفته است: «لازم است همه بدانند که تمامی پایگاه‌های آمریکایی و شناورهای آنها تا فاصله دو هزار کیلومتری زیر برد موشک‌های ما قرار دارند.»

او تاکید کرده که اگر آمریکا حتی به زمین خالی جمهوری اسلامی ایران حمله کند، با واکنش ایران روبه‌رو خواهد شد و در صورت حمله مجدد آن‌ها "جنگی تمام عیار" آغاز خواهد گشت.

از "فشار حداکثری" تا "دروغ حداکثری"

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز، سخنان مایک پمپئو درباره حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان را ناصحیح خواند و وزیر امور خارجه آمریکا را متهم به دروغگویی کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه ۱۴ سپتامبر، پس از حملات پهپادی به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی خریص، با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده بود که مسئولیت این حملات برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

sepahF_091419.jpgدویچه وله - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با سخنان پمپئو گفته است: «آمریکایی‌ها سیاستی به نام "فشار حداکثری" را علیه ایران در پیش گرفتند که به دلیل ناکامی‌ها به سمت "دروغ حداکثری" گرایش پیدا کرده است.»

حمله به پالایشگاه‌های ایران

سناتور لیندسی گراهام در واکنش به حملات پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، گفته است که این اقدامات ایران به وضوح نشان می‌دهد که این کشور به دنبال صلح نیست.

این سناتور آمریکایی از نقش مخرب ایران در منطقه سخن گفته و اعلام کرده است که ایران ثبات سیاسی در خاورمیانه را به مخاطره می‌افکند.

گراهام گفته است که ایران مجددا کار غنی‌سازی اورانیوم را آغاز کرده و این کشور در تلاش برای تجهیز خود به جنگ‌افزارهای هسته‌ای است.

لیندسی گراهام تصریح کرده است که یگانه راه مانع شدن از تجهیز ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای بمباران پالایشگاه‌های ایران است.

او از دونالد ترامپ خواسته است تا پالایشگاه‌های ایران را نیز در لیست اهداف حملات هوایی احتمالی خود وارد کند. افزون بر آن، او از ترامپ خواسته است در صورت حمله ایران به نفتکش‌ها، آمریکا ناوهای ایران را غرق کند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

باید یادآور شد که در پی حملات موشکی به تاسیسات نفتی عربستان، دونالد ترامپ با محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان تماسی تلفنی داشته و حمایت و پشتیبانی آمریکا از عربستان را به اطلاع او رسانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy