Sunday, Sep 15, 2019

صفحه نخست » دوست دختر بازیکن هلندی لیگ ایران: گفتند جایگاه را ترک کن

stadium_091419.jpgبی بی سی - مادلون بوسمن، دوست دختر کوین یانسن، بازیکن هلندی تیم گل‌گهر سیرجان از تجربه تماشای یکی از بازی‌های لیگ داخلی ایران از نزدیک و حواشی آن می‌گوید و آن را یک تجربه ناخوشایند می‌خواند که "بسیار او را ترسانده" و اگر می‌دانست هرگز به استادیوم نمی‌رفت.

خانم بوسمن که با رسانه هلندی زبان "نوس ان‌ال" مصاحبه کرده از شرح ماوقع رخ داده در بازی ۸ شهریور گل‌گهر سیرجان و سایپای کرج را می‌گوید و اینکه از طرق مختلفی پیش از بازی تلاش کرده بود تا بتواند برای تماشا برود و در نهایت ۴۵ دقیقه پیش از بازی رئیس باشگاه گل‌گهر تماس گرفته و اطلاع می‌دهد که امکانش فراهم شده است.

مادلون بوسمن می‌گوید: "من براساس حرف او به استادیوم رفتم، با این حال اگر می‌دانستم چه اتفاقی خواهد افتاد، هرگز نمی‌رفتم".

وی شرح می‌دهد که "هنگام رسیدن به ورزشگاه، او را بی‌ سر و صدا به جایگاه ویژه استادیوم بردند و در آنجا از او پذیرایی کردند تا اینکه جایگاه ویژه با مقامات ایرانی پر شد و هنگام مسابقه متوجه شدم که عکسی از جایگاه گرفته شده، یک ثانیه هم فکر نمی‌کردم که دارند از من عکس می‌گیرند و تصور می‌کردم که عکس از یکی از مقامات حاضر در جایگاه گرفته شده است".

خانم بوسمن می‌گوید که پس از بازی متوجه شده که آن عکس در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

او می‌گوید که پس از آن عکس و "در دقیقه ۲۵ مسابقه بود که یک نفر سراغ من آمد و از من خواسته شد تا جایگاه را ترک کنم" و "پشت سر من چند نفر به فارسی شروع کردند به داد زدن و جر و بحث کردن، یکی از آنها با اشاره من فهماند که روسریم را جلو بکشم و موهایم را بپوشانم".

پس از آن به بوسمن می‌گویند که باید آن محل را ترک کند. او می‌گوید به یک اتاق فرستاده شده و از طریق تلویزیون ادامه بازی را تماشا کرده است.

خانم بوسمن می‌گوید: "به من گفتند که به هیچ عنوان خطر بازداشت وجود ندارد" و بعدا مشخص شد که پلیس با باشگاه تماس گرفته و محترمانه خواسته تا من را از جایگاه خارج کنند.

مادلون بوسمن که هم‌اکنون خارج از ایران است در خصوص امکان سفر مجدد به ایران می‌گوید: "باید ببینم که آیا دردسری پیش نمیاد اگر برای دیدن کوین برم یا نه و آیا امنیت خواهم داشت یا خیر".

روایت خانم بوسمن از حضورش در ورزشگاه در حالی منتشر شده که موضوع ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال درایران بعد از خودسوزی و مرگ سحر خدایاری که به "دختر آبی" مشهور شد خبرساز شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy