Sunday, Sep 15, 2019

صفحه نخست » بازداشت توریست های خارجی حاصل تبلیغ «امنیت» و «آرامش» در ایران توسط بوق‌های اصلاح‌طلبان

tourists_091419.jpg- در عمل اینطور به نظر می‌رسد دستگاه‌های تبلیغی نظام و به‌خصوص طیف اصلاح‌طلب که تصویری غیرواقعی از امنیت و آرامش در ایران به دنیا نشان می‌دهند، در پی بهره‌برداری سیاسی از حضور گردشگران و محققان خارجی و دوتابعیتی‌ها و پهن کردن دام برای آنها هستند تا پس از گرفتار شدن آنها، دولت‌های مربوطه را برای رهایی شهروندانشان از زندان‌های حکومت به پای میز معامله و باج‌گیری بکشانند.

- در حالی‌ که سه شهروند استرالیایی به دلایل نامعلوم دستگیر و زندانی شده‌اند، مقامات گردشگری جمهوری اسلامی می‌گویند در سال گذشته ۱۳ هزار شهروند اتریش به ایران سفر کرده‌اند!


- شبکه‌های تبلیغاتی حکومت به ویژه اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند در شرایطی که ایران به ناامن‌ترین کشورها برای شهروندان خود ایران و همچنین برای سفر گردشگران بدل شده، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آزاد، ایران تحت حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی را سرزمینی آزاد و بدون محدودیت به نمایش بگذارند!

کیهان لندن - دمیدن تبلیغاتچیان اصلاح‌طلب در بوق امنیت و آرامش در ایران برای جذب گردشگران خارجی از جمله باعث شد تا سه شهروند استرالیایی شامل یک زوج گردشگر و یک استاد دانشگاه و پژوهشگر با اتهامات متفاوت توسط حکومت ایران دستگیر و زندانی شوند. این در حالیست که سیاست‌های ضدبشری جمهوری اسلامی، ایران را از شمار کشورهای امن برای سفرهای توریستی و گردشگری خارج کرده و در عوض بر شمار زندانیان خارجی و دوتابعیتی و سال‌های محکومیت آنها که به اتهامات واهی دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند، افزوده است.

مارک فیرکین و جولی کینگ زوج استرالیایی از جهانگردان و گردشگران مشهور شبکه‌ اینترنتی یوتیوب هستند که از سفرهای خود به سراسر جهان برای دنبال‌کنندگانشان ویدئو و تصویر تهیه می‌کنند. آنها در جریان سفر به ایران در ماه‌های گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند ولی به تازگی این موضوع رسانه‌ای شده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

همچنین بازداشت کایلی مورگیلبرت استاد دانشگاه و پژوهشگر استرالیایی در ایران نیز تایید شده است. این استاد دانشگاه ملبورن و استاد پیشین دانشگاه کمبریج استرالیا، متخصص مطالعات اسلامی و تاریخ خاورمیانه است که طبق اعلام رسانه‌ها از اکتبر سال ۲۰۱۸ در سلول انفرادی در زندان اوین، جایی که دو شهروند دیگر استرالیایی زندانی هستند، نگهداری می‌شود و با حکم ۱۰ سال زندان مواجه است.

گفتنی است، عمده تحقیقات اخیر این استاد دانشگاه به بررسی روابط جمهوری اسلامی با شیعیان بحرین پس از خیزش‌های اعراب منطقه متمرکز بوده است.

جولی کینگ وبلاگ‌نویس انگلیسی-استرالیایی و دوست پسر استرالیایی‌اش مارک فیرکین نیز حدود ۱۰ هفته است که در اوین بسر می‌برند. گفته می‌شود دلیل بازداشت این دو، استفاده از پهپاد برای تصویربرداری بوده است.پس از دو سال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و با داشتن ۱۹ هزار دنبال‌کننده، از ماه ژوئیه هیچ خبری از این دو گردشگر استرالیایی و محل سکونت‌شان نبود؛ آنها در جمهوری اسلامی زندانی هستند!

2.jpgماریز پین وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تایید بازداشت سه شهروند خود در ایران، اعلام کرد که در این رابطه هفته گذشته با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفتگو کرده و در حال رایزنی برای آزادی این سه تن است.
پین گفته که دولت‌ استرالیا تلاش کرده تا اطمینان حاصل کند که با این زندانیان، منصفانه، انسانی و مطابق با هنجارهای بین‌المللی برخورد می‌شود!

دستگیری و زندانی شدن شهروندان استرالیایی توسط جمهوری اسلامی همزمانی معناداری با پیوستن این کشور با ائتلاف دریایی آمریکا برای ایجاد امنیت در خلیج فارس دارد، موضوعی که وزیر خارجه استرالیا آن را رد کرده است.

وضعیت پرونده قضایی بازداشت‌شدگان و اینکه جمهوری اسلامی از این دستگیری چه چیزی می‌خواهد مشخص نیست، زیرا هیچ‌ مقام قوه قضاییه یا وزارت اطلاعات واکنشی به این دستگیری‌ها نشان نداده‌اند.

خانواده دکتر مورگیلبرت از طریق انتشار بیانیه‌ای هویت وی را تایید کرده‌ و از پیگیری موضوع توسط دولت استرالیا و دانشگاه ملبورن قدردانی و بر حل دیپلماتیک این بازداشت تایید کرده‌اند.

3.jpg
دکتر مورگیلبرت استاد خاورمیانه دانشگاه ملبورن
***

جولی کینگ و مارک فیرکین از جهانگردانی هستند که سفرهای خود را مستندسازی و در صفحات اینستاگرام و وبلاگ خود قرار می‌دهند. آنها از سال ۲۰۱۷ به زندگی پرماجرا و سفرهای جاده‌ای می‌پردازند و به کشورهای مختلف دنیا چون مالزی، اندونزی، تایلند، کامبوج، نپال، هند، پاکستان و قرقیزستان سفر کرده‌اند. آخرین پست این گردشگران در شبکه‌های اجتماعی در ژوئن سال جاری منتشر شده است.

اینگونه که به نظر می‌رسد گویا این زوج در ادامه سفرهای خود، پس از ورود به ایران در اوایل ماه ژوئیه دستگیر شده‌اند، زیرا پس از دو سال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و با داشتن ۱۹ هزار دنبال‌کننده، از ماه‌ ژوئیه هیچ خبری از این دو و محل سکونت‌شان نشده و به یکباره ناپدید شده‌اند.

همزمان با رسانه‌ای شدن خبر دستگیری این سه شهروند استرالیایی و بازتاب گسترده آن در سطح بین‌المللی، محمدابراهیم لاریجانی دبیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، چشم‌انداز روابط گردشگری در کشور را «مثبت» ارزیابی کرده و گفته که در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار شهروند اتریش به ایران سفر کرده‌اند!

او از برگزاری سومین کارگروه همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری از ۲ تا ۴ مهرماه ۹۸ در تهران خبر داده که با توجه به علاقمندی گردشگران استرالیایی به مناطق کوهستانی ایران، کارگاه‌های «گردشگری کوهستان» و «طبیعت‌گردی» هم دارد.

لاریجانی گفته که «سمپوزیوم گردشگری کوهستان» را نیز سفارت اتریش در تهران برگزار خواهد کرد و پروتکل همکاری بین دو کشور امضا می‌شود!

اینهمه بوق و تبلیغات در حالیست که از یکسو گردشگران را می‌ربایند و زندانی می‌کنند و از سوی دیگر به اعتراف مقامات مسئول، سهم گردشگری ایران در جهان تنها کمتر از نیم درصد است! با اینهمه تبلیغات گسترده‌ای از سوی دستگاه‌های حکومتی چون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای سفر گردشگران خارجی به ایران می‌شود.

شبکه‌های تبلیغاتی حکومت به ویژه اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند در شرایطی که ایران به ناامن‌ترین کشورها برای شهروندان خود ایران و همچنین برای سفر گردشگران بدل شده، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آزاد، ایران تحت حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی را سرزمینی آزاد و بدون محدودیت به نمایش بگذارند. این درحالیست که خفقان‌ و سرکوب هر روز رو به افزایش گذاشته و روزی نیست که اخبار دستگیری و صدور احکام طولانی‌مدت فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی منتشر نشود!

در عمل اینطور به نظر می‌رسد دستگاه‌های تبلیغی نظام و به‌خصوص طیف اصلاح‌طلب که تصویری غیرواقعی از امنیت و آرامش در ایران به دنیا نشان می‌دهند، در پی بهره‌برداری سیاسی از حضور گردشگران و محققان خارجی و دوتابعیتی‌ها و پهن کردن دام برای آنها هستند تا پس از گرفتار شدن آنها، دولت‌های مربوطه را برای رهایی شهروندانشان از زندان‌های حکومت به پای میز معامله و باج‌گیری بکشانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy