Sunday, Sep 22, 2019

صفحه نخست » مسافر مسلمان دو بار سیفون کشید و پرواز لغو شد

american_092219.jpgایندیپندنت فارسی - دو مسافر مسلمان یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز گفته‌اند بعد از لغو پرواز به خاطر «ملاحظات ایمنی و امنیت» مورد پیش‌داوری نژادی قرار گرفتند.

عبدالرئوف الخوالده و عصام عبدالله مدعی هستند خدمه‌ی هواپیما به خاطر «راحت» نبودن با این دو مرد نگذاشتند هواپیما پرواز کند. آقای عبدالله در نشستی مطبوعاتی به میزبانی شورای روابط آمریکا- اسلام گفت: «وحشت‌ناک‌ترین و تحقیرآمیزترین روز زندگی‌ام بود».

آقای الخوالده هم که هنگام صحبت به گریه افتاد افزود:« به من و خانواده‌ام فشار زیادی آمد. بعضی شب‌ها به سختی خواب‌مان می‌برد. آن‌هایی که باعث این وضع شدند باید پاسخ بدهند».

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

این دو مرد به طور مجزا در حال سفر بودند اما متوجه شدند که در پرواز بیرمنگام (آلاباما) به دالاس (تگزاس) هم‌سفر بودند و درون هواپیما برای هم‌دیگر دست تکان دادند.

بعد از چند بار که درون هواپیما اعلام کردند به خاطر مسائل «تعمیراتی» پرواز با تأخیر انجام خواهد شد آقای عبدالله راهی دست‌شویی شد. وقتی که از دست‌شویی بیرون می‌آمد احساس کرد یکی از خدمه‌ی پرواز پشت در دست‌شویی فال‌گوش ایستاده است.

« در دست‌شویی را که باز کردم تا بیرون بیایم دیدم یکی از خدمه‌‌های پرواز کنار در فال‌گوش ایستاده است واقعاً غافل‌گیر شدم. خیلی جا خوردم اما هر جور بود به صندلی خودم برگشتم». ده دقیقه بعد اعلام کردند که پرواز لغو شده است.

همه‌ی مسافران پیاده شدند و آقای عبدالله می‌گوید «حسابی هرج و مرج شد» و گفتند سه ساعت بعد یعنی ساعت ۱۲.۴۰ بعد از ظهر با پرواز دیگری راهی خواهند شد.

مردی کت‌شلواری که «به نظر می‌رسید از افراد حراست فرودگاه باشد» جداگانه به سراغ هر دو مرد رفت و راجع به سفرشان به آلاباما پرسید.

آقای الخوالده و آقای عبدالله به کافه‌ی استارباکس رفتند تا قهوه‌ای بنوشند و منتظر پرواز بمانند. اما آقای عبدالله ادعا می‌کند پلیس فرودگاه مواظب تمام حرکات آن‌ها بود.

می‌گوید:« معلوم بود که همه جا دنبال ما هستند».

وقتی این دو نفر در درگاه جدید پرواز مستقر شدند مردی که خودش را مأمور اف‌بی‌آی معرفی کرد از آقای عبدالله خواست همراه وی به اتاق حراست برود تا با وی صحبت کند و گفت که بار همراه وی هم باید از نو بازرسی شود. به گفته‌ی آقای عبدالله این مأمور گفت که خدمه‌ی پرواز با پلیس تماس گرفتند چون «راحت نبودند» که با حضور او و آقای الخوالده در هواپیما پرواز کنند. وقتی هم آقای عبدالله علت را پرسید به وی گفتند به علت آن که وقتی درون دست‌شویی بود دو بار سیفون را کشید.

گذاشتند که با پرواز جانشین به سفر ادامه دهند ولی می‌گوید وقتی از اتاق حراست بیرون آمد و آن همه نظامی، سگ و پلیس را پشت در دید احساس کرد «مانند مجرمان» با وی رفتار کرده‌اند.

می‌گوید: « احساس کردم به خاطر قومیت و مذهبی که دارم مورد پیش‌داوری قرار گرفته‌ام. امیدوارم چنین بلایی بر سر هیچ کس نیاید».

آقای الخوالده افزود: « از سال ۱۹۸۹ مشتری وفاداری بوده‌ام و با امریکن ایرلاینز بیش از یک ونیم میلیون کیلومتر پرواز داشته‌ام. اما مورد بی‌احترامی و سوء‌ظن قرار گرفتن، مورد پیش‌داوری نژادی قرار گرفتن، ساعت‌ها جلوی صدها مسافر تحت تعقیب نیروی انتظامی قرار داشتن، در ملاء عام مورد بازجویی قرار گرفتن و مطلقاً بدون هیچ دلیلی بار همراه آدم را برای بازرسی مجدد جدا کنند چنین کارهایی پوچ، غیرقابل قبول و غیرآمریکایی است».

این دو مرد جزو پروازی از امریکن ایرلاینز بودند که شرکت هواپیمایی منطقه‌ای مساایرلاینز انجام می‌داد. امریکن ایرلاینز در بیانیه‌ای اعلام کرد: « پرواز ۵۸۸۶ امریکن ایرلاینز از بیرمنگام به دالاس-فورت وورت در ۱۴ سپتامبر که مساایرلاینز انجام می‌دهد به علت نگرانی‌های خدمه راجع به مسافری لغو شد».

«امریکن ایرلاینز و تمام شرکای منطقه‌ای‌اش متعهد هستند دغدغه‌های مربوط به امنیت و ایمنی خدمه پرواز و مسافران را جدی بگیرند. تمام مسافران پرواز ۵۸۸۶ به پرواز بعدی به مقصد دالاس-فورت وورت انتقال یافتند».

«متعهد هستیم برای تمام مسافران خودمان سفر خوبی فراهم کنیم. گروه ما با همکاری مساایرلاینز در حال بررسی این ماجرا است و برای آن که بهتر بفهمیم ماجرا از چه قرار بوده است با آقای الخوالده و آقای عبدالله تماس گرفته‌ایم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy