Friday, Sep 27, 2019

صفحه نخست » صدها تن از مسئولان پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار پیگیری تحقیقات برای برکناری ترامپ شدند

impeach_092819.jpgرادیو بین المللی فرانسه - بیش از سیصد تن از مسئولان پیشین امنیت ملی آمریکا با اشاره به اطلاعات فاش شده در بارۀ مکالمات دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکرائین و تلاش‌های وی برای پنهان ساختن آن، حمایت خود را از پی گرفتن تحقیقات لازم به منظور فراهم ساختن شرایط برکناری او اعلام کردند. از نظر آنان «اقدامات دونالد ترامپ تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب» می‌شود.

چهار روز پس از فاش شدن مکالمات دونالد ترامپ با همتای اوکرائینی او، ولودُمیر زِلِنسکی، و آغاز تحقیقات در مجلس نمایندگان برای براه انداختن احتمالی روند حقوقیِ برکناری رئیس جمهوری، بیش از سیصد تن از کارکنان عالیرتبۀ پیشین ادارات اطلاعاتی آمریکا، روز جمعه ٢٧ سپتامبر/ ۵ مهرماه، در بیانیه‌ای وی را به «دعوت از دخالت بیگانگان در روند انتخابات دموکراتیک کشور» متهم کرده و این اقدام را «سوء استفاده غیر قابل قبول از قدرت» خواندند.

هر چند شمار بسیاری از امضاء کنندگان این بیانیه در دولت باراک اوباما مشغول کار بوده‌اند، اما همگی آنها از هواخواهان دموکرات نیستند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بنوشتۀ آنان «افشاگری‌های روزهای اخیر نیازمند رسیدگی» است زیرا در غیر اینصورت «سیاست خارجی، و امنیت ملی» آمریکا در خطر قرار می‌گیرد.

آنان تاکید می‌کنند که در بارۀ درستی کلیۀ اطلاعات فاش شده و تصمیم نهائی کنگره اظهار نظری نمی‌کنند، اما انجام تحقیقات به این منظور را ضروری می‌دانند».

فاش شدن تلاش‌های کاخ سفید برای پنهان کردن گفتگوهای دونالد ترامپ با همتای اوکرائینی او، ولودُمیر زِلِنسکی، در چند روز اخیر به بحران برآمده از این ماجرا دامن زد و نمایندگان دموکرات را به پیگیری برای آغاز برکناری رئیس جمهوری واداشت.

آدام شیف، رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان، اعلام کرد که در پی استماع اظهارات رئیس ادارۀ اطلاعات ملی آمریکا، جوزف مَگوایر، این کمیسیون مایل است «افشاگر» اقدامات کاخ سفید برای پنهان کردن گفتگوهای رئیس جمهوری در این زمینه را مورد پرسش قرار دهد.

هویت فردی که از او به عنوان افشاگر تلاش‌های کاخ سفید برای مخفی نگاه داشتن این مکالمات یاد می‌شود، تا کنون فاش نشده و تنها وکلای مدافع و بازرس ویژۀ اطلاعات بر آن آگاهی دارند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بنوشتۀ نیویورک تایمز، وی یکی از ماموران سیا، سرویس اطلاعاتی آمریکاست که مدتی در کاخ سفید بکار مشغول بوده است. او در اوایل اوت گذشته با ارسال یادداشتی به روسای خود نوشته است که «رئیس جمهوری با استفاده از اقتدارات مقام خود، خواستار دخالت یک کشور خارجی در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠» شده است. بگفتۀ این فرد اسناد مربوط به این مکالمۀ تلفنی با دخالت وکلای مدافع کاخ سفید به بایگانی ویژه‌ای که به اسرار فوق سری» اختصاص دارد منتقل شده است تا درخواست دونالد ترامپ از همتای اوکرائینی خود برای انجام تحقیقات در بارۀ جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری، و انتقال اطلاعات به وی پنهان بماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy