Monday, Oct 21, 2019

صفحه نخست » اروپا: حمله ترکیه به سوریه حمايت از داعش و تهدیدی برای اتحادیه اروپا است

tusk.jpgالعربیه - اتحادیه اروپا سه‌شنبه ۲۲ اکتبر اعلام کرد که حمله ترکیه به سوریه حمایت از داعش و تهدیدی برای امنیت اروپا است. اتحادیه اروپا از آنکارا خواست تا ضمن احترام به قوانین بین‌المللی، حملات خود به سوریه را متوقف کند و نیروهای خود را از این کشور به عقب براند.

دونالد توسک، رئیس اتحادیه اروپا با تاکید بر عدم اعتماد به آتش‌بس چند روز گذشته، گفت: «ما عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را محکوم می‌کنیم.»

در همین رابطه منفردینی فوبرت رئیس حزب خلق اروپا (بزرگترین حزب پارلمان) اظهار داشت: «ترکیه باید عواقب اقتصادی رفتار خصمانه خود را تحمل کند.»

همچنین رئیس گروه چپ در پارلمان اروپا گفت: «اروپا باید حق خودمختاری برای کردها را به رسمیت بشناسد.»

وزیر دفاع آلمان نیز در مصاحبه با رسانه‌های این کشور پیشنهاد داد که «منطقه امن» در شمال شرقی سوریه باید تحت نظارت بین‌المللی قرار گیرد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

نیروهای ترکیه در شمال شرقی سوریه

این درحالی است که رجب‌طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفر به روسیه دیداری با همتای روس خود ولادیمیر پوتین در شهر سوچی خواهد داشت. انتظار می‌رود دو رئیس جمهوری آخرین تحولات سوریه، به ویژه عملیات نظامی به رهبری ترکیه در شمال شرقی سوریه علیه کردها را بررسی کنند.

براساس بیانیه وزیر امور خارجه روسیه، پیشتر مسکو حضور هرگونه نیروی نظامی غیرقانونی در سوریه را رد و خواستار آغاز گفت‌وگو بین آنکارا و رژیم سوریه بود.

یک مقام ارشد ترکیه گفت: «در دیدار با پوتین، آنکارا اطلاعاتی در مورد دیدگاه‌های رژیم سوریه و اقدامات انجام شده درباره تحولات در شمال شرق سوریه را دریافت می‌کند.»

کرملین از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy