Wednesday, Nov 6, 2019

صفحه نخست » قهرمان ایرانی تکواندوی جهان به عضویت تیم ملی صربستان در آمد

mkh_103119.jpgرادیو فردا - مهدی خدابخشی دارنده مدال طلای تکواندوی جهان با اخذ تابعیت صربستان به عضویت تیم ملی این کشور درآمد.

خدابخشی سال ۲۰۱۵ روی سکوی نخست جهان ایستاد که آخرین طلای جهانی ایران در رده بزرگسالان است. در دو دوره بعدی ایران موفق به کسب نشان طلا نشد.

خدابخشی برای ایستادن روی سکوی برتر جهان استیون لوپز آمریکایی از اسطوره‌های تکواندو که هفت طلای المپیک و جهان دارد را شکست داد.

این ورزشکار ۲۸ ساله مازندرانی، مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون و یک نشان طلای آسیا را هم در کارنامه خود دارد.

جالب اینکه خدابخشی در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک ریو که به نام ایران مبارزه می‌کرد، مقابل میلاد بیگی نماینده ایرانی تیم ملی جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

بیگی آن مسابقه را برد و در پایان نیز توانست به مدال برنز المپیک برسد اما خدابخشی همچون سایر اعضای تیم مردان تکواندوی ایران، از کسب مدال المپیک بازماند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

خدابخشی آبان ۱۳۹۷ در جام تکواندوی تیمی به میزبانی امارات، با شهرداری ورامین به عنوان قهرمانی دست یافت. آخرین حضور او با تیم ملی ایران، پارسال در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که با شکست از لی هوا جون (کره جنوبی) از دور مسابقات حذف شد.

خدابخشی تا ماه قبل، به نام ایران در رنکینگ حضور داشت اما در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی به عنوان نماینده صربستان در رده چهل و هشتم وزن ۸۰+ کیلوگرم دیده می‌شود.

اولین افتخاری که خدابخشی برای صربستان کسب کرده، هفته گذشته رقم خورد و در وزن ۸۷ جام بلگراد که تیم ملی ایران هم حضور داشت روی سکوی سوم ایستاد.

در این دسته برایان سالازار از مکریک قهرمان شد. امبار اندیایه از فرانسه به نایب قهرمانی رسید. مهدی خدابخشی (صربستان) و نورماگمدف (روسیه) روی سکوی سوم قرار گرفتند.

خدابخشی با تانیا تاناکوویچ از اعضای تیم تکواندوی زنان صربستان ازدواج کرده که سابقه فعالیت به عنوان خبرنگار ورزشی را هم دارد.

در دوران ریاست سیدمحمدپولادگر در فدراسیون تکواندو، چندین قهرمان و مربی شاخص این رشته ورزشی از ایران رفته‌اند.

از جمله رضا مهماندوست، میلاد بیگی، راحله آسمانی، کسرا مهدی‌پورنژاد، مهران عسگری و دینا پوریونس که در خارج از ایران فعالیت می‌کنند.

خانم آسمانی در المپیک ریو برای بلژیک مبارزه کرد. مهدی‌پورنژاد و پوریونس نیز در المپیک توکیو از تیم پناهندگان و با پرچم IOC به روی شیاپ چانگ می‌آیند.

در سایت فدراسیون تکواندو، واکنشی نسبت به تابعیت جدید خدابخشی دیده نمی‌شود.

سعید ملایی که خانواده همسرش در جودوی آلمان فعالیت می‌کنند، این کشور را برای درخواست پناهندگی و ادامه زندگی برگزید.

خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با کنایه به همین موضوع، همسران خارجی را «بلای جان ورزشکاران ایرانی» معرفی کرده است.

محمدجواد زمان‌آبادی روزنامه‌نگار ورزشی نیز با کنایه‌ اما رویکردی متفاوت، عضویت خدابخشی در تیم ملی صربستان را به وزیر ورزش تبریک گفته.

خبرگزاری فارس گفت‌وگویی با پدر مهدی خدابخشی انجام داده. عنایت بخشی با این ادعا که عروسش مسلمان شده گفته است: «متاسفانه مادر همسرش بیماری سختی دارد. به همین دلیل مهدی تصیم گرفت نزدیک همسرش باشد تا او تنها نماند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy