Sunday, Nov 10, 2019

صفحه نخست » ناصر حجازی صاحب خیابان در تهران شد

hejazi_110919.jpgبی بی سی - شورای شهر تهران در مصوبه امروز خود خیابانی در غرب تهران را به نام ناصر حجازی، اسطوره دروازه‌بانی تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و میدان و خیابان "پیروزان" را نیز به پرسپولیس تغییر نام داد.

براساس مصوبه شورای شهر تهران خیابان "فردوس غربی" به خیابان ناصر حجازی تغییر کرده است.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران گفته است دلیل نام‌گذاری خیابان ناصر حجازی قرار داشتن کمپ تیم فوتبال استقلال در آنجاست.

وی همچنین در خصوص نام‌گذاری خیابان پرسپولیس نیز گفته است که بعلت مجاورت باشگاه پرسپولیس به میدان پیروزان این تغییر نام انجام شده است.

خبرگزاری ایسنا گزارش کرده است که اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا به این تغییر نام رای مثبت دادند.

همچنین امروز خیابان کشفیان در منطقه سه به خیابان دکتر نوربخش تغییر نام داد.

در ۲۷ فروردین امسال نیز شورای شهر تهران خیابانی در پایتخت را به نام محمدرضا شجریان استاد آواز سنتی ایرانی و برخی از چهره‌های برجسته فرهنگ و هنر نامگذاری شد.

براساس آن مصوبه همچنین خیابان ارغوان به نام هوشنگ ابتهاج، میدان بی نام به نام علی حاتمی، کوچه رهبری به نام سیمین دانشور، کوچه‌ای به نام علی معلم، معبری در منطقه ۳ محدوده شهید کلاهدوز به نام منوچهر آتشی، عمران صلاحی، محمد قهرمانی، بیژن ترقی، اسماعیل شاهرودی، پروین دولت آبادی، اخوان ثالث، سیمین بهبهانی، فروغ فرخزاد، فریدون مشیری، محمدعلی سپانلو، سیدکریم امیری فیروزی کوهی، نامگذاری شد.

پس از انتشار آن خبر، اعتراض‌هایی نسبت به نام‌گذاری‌های جدید در تهران شد و سه ماه پس از آن فرمانداری تهران گفت که به "دلیل این اتفاق حساسیت روی برخی از این اسامی" به آن اعتراض کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy