Saturday, Nov 16, 2019

صفحه نخست » اعتراضات مرگبار: دست‌کم هفت کشته، حمله نیروهای انتظامی به خودرو معترضین و شعار مرگ بر خامنه‌ای

dead_111619.jpgبرخی گزارش‌های ارسالی به صدای آمریکا و دیگر رسانه ها تائید می‌کند که تا روز دوم اعتراض‌های گسترده به گرانی ناگهانی بنزین توسط دولت ایران، دست‌کم هفت نفر کشته شده اند.

تصاویر ویدئویی ارسالی به صدای آمریکا از اعتراضات روز شنبه ۲۵ آبان نشان می‌دهد که بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی یک نفر در شیراز، یک نفر در شهرستان بهارستان استان تهران یک نفر در گلشهر کرج و یک نفر در شهریار کشته شدند.

***

گزارش‌های رسیده به رادیو فردا حاکی است که اینترنت در ایران در سطح وسیعی قطع شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، اینترنت در اصفهان و نجف‌آباد قطع شده است. گزارش مشابهی در مورد سیرجان منتشر شده و اینترنت تلفن‌های هوشمند نیز دچار اختلال شده‌ است.

این اختلال بویژه از ساعت هشت شب به وقت ایران تشدید شده است. در حال حاضر دسترسی به بسیاری از سایت‌های فارسی زبان در ایران نیز غیرممکن است.

***

رادیو بین المللی فرانسه - با شدت گرفتن اعتراضات در ایران، مردم معترض به بانک‌های برخی از شهرهای ایران حمله کردند و برخی از معترضان نیز شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. بر اساس گزارش‌ها، اعتراضات علیه گرانی شدید و ناگهانی بنزین در برخی از شهرهای ایران از جمله تبریز، کرج، شیراز، بهبهان، سیرجان و اهواز به خشونت کشیده شده است.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در بعضی از شهرها خودروی پلیس به آتش کشیده شده‌ است. همچنین پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور و شلیک گلوله استفاده می‌کند.

حمله نیروهای انتظامی به خودرو معترضین در تبریز:

آتش زدن بانک ملی بهبهان با شعار مرگ بر خامنه ای:

همچنین بر اساس این ویدئوها، یک شعبه بانک ملی در بهبهان به آتش کشیده شده و مردم به یک بانک دیگر نیز سنگ‌پرانی می‌کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اهواز، فرمانده پلیس این شهر به رانندگانی که خودروهای خود را به نشانه اعتراض در خیابان‌ها خاموش و متوقف می‌کنند، هشدار داد و گفت: «نخست سعی می‌کنیم با افرادی که خودروهای خود را در خیابان‌ها خاموش می‌کنند به صورت لسانی تذکر دهیم و در مرحله بعد با این افراد برخورد خواهد شد و پس از ضبط پلاک خودرو، از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود و سپس موضوع از طریق دادگاه پیگیری خواهد شد.»

اعتراض علیه گرانی بنزین در قزوین:

فیلم در آتش سوختن پمپ بنزین میدان قائم و کیوسک انتظامی اسلامشهر:

به آتش کشیدن دو خودروی انتظامی و کیوسک پلیس در شیراز:

پیشتر، محمد محمودآبادی، سرپرست فرمانداری سیرجان، از کشته شدن یک نفر در اعتراضات شامگاه جمعه در این شهر خبر داده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که عراق روز شنبه مرز شلمچه را به درخواست مقام‌های جمهوری اسلامی بست. این در حالی است که اعتراضات در استان‌های جنوبی عراق همچنان ادامه دارد.

***

شلیک گلوله به مردم در کرمانشاه:



شلیک گلوله مستقیم به معترضان در جاده ساوه:

محمودآبادی به خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گفت: «متاسفانه یک نفر در این ماجراها کشته شده اما هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نیست که تیر خورده یا خیر و اکنون در پزشکی قانونی شهرستان سیرجان در حال بررسی این موضوع هستیم.»

او گفت که معترضان به برخی پمپ بنزین‌ها حمله کردند و «قصد داشتند به مخازن اصلی شرکت نفت دسترسی داشته باشند و آنها را به آتش بکشند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy