Wednesday, Nov 27, 2019

صفحه نخست » نامه انتقادی مایلی کهن به روحانی

mk_112719.jpgمسئولین از جامعه جدا شده‌اند

رادیو فردا - محمد مایلی کهن در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور ایران نوشت: «یک روز می‌گوییم خس و خاشاک و یک روز می‌گوییم اغتشاشگران عددی نیستند؛ آیا این افراد هموطن ما نیستند؟»

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در نامه سرگشاده خود انتقادات سیاسی و اقتصادی متعددی را با حسن روحانی در میان گذاشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید در جریان اعتراضات، هفت هزار نفر بازداشت شد‌ه‌اند. همچنین طبق اعلام سازمان عفو بین‌الملل بیش از ۱۴۰ نفر جان‌شان را از دست داده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مایلی کهن در نامه‌اش می‌نویسد: «در ناآرامی‌های اخیر به هر طرف که آسیب وارد شد و یا خدای ناکرده جان هر کسی به مخاطره افتاد و یا از دست رفت، هموطن ماست.»

اشاره به کشته شدن معترضین به ندرت در مطالب چهره‌های سرشناس ورزشی یا فرهنگی و هنری دیده می‌شود. برخی از آنها در صفحات اینستاگرام خود به گرانی‌ها، قیمت بنزین، مسئله اینترنت و ضرورت رفتار محترمانه با مردم اشاره کرده‌اند.

مایلی کهن که با تیم ملی ایران به عنوان سوم جام ملت‌های ۱۹۹۶ رسید، درباره افزایش ناگهانی قیمت بنزین خطاب به حسن روحانی نوشته است: «قطعاً مردم را محرم ندانستید.»

او گفته که برای رییس جمهور و مسئولین، پیدا کردن ارزاق عمومی، دارو و غیره «معنایی ندارد زیرا بدون مشکل در اختیارتان قرار می‌گیرد. یقیناً شما مردم را در جامعه نمی‌بینید».

کاپیتان اسبق پرسپولیس نوشته است: «هزاران اسف که مسئولین ما از جامعه جدا شده و این جدایی باعث شده که مشکلات هموطنان را نه تنها لمس، بلکه حتی حس هم نکنند.»

او از رییس جمهور ایران پرسیده: «عنوان فرمودید کسی حق گران کردن کالا را ندارد، آیا فقط دولت مجاز به گرانفروشی است؟»

سپس می‌پرسد: «چگونه انتظار دارید هموطن شریف من که مسافرکشی می‌کند، قیمت کرایه‌اش را افزایش ندهد؟ طبیعی خواهد بود که نخواهید توانست حتی به صورت نمایشی، قیمت‌ها را ثابت نگه دارید.»

سرمربی سابق تیم‌های ملوان بندرانزلی، سایپا و فولاد خوزستان، مقایسه قیمت بنزین در ایران با سایر کشورها را نادرست می‌داند و می‌نویسد: «درآمد سرانه مردم آن کشورها چقدر است و مردم عزیز ما چه میزان؟ آیا حقوق کارگران و کارمندان‌شان معادل حقوق دریافتی هموطنان ماست؟»

نامناسب بودن وضعیت اسکان زلزله زدگان کرمانشاه و آذربایجان شرقی، فساد اداری و بانکی و ناگزیر شدن اشخاص و شرکت‌ها با زدوبند، از دیگر نکاتی است که در نامه مایلی کهن درج شده.

او از روحانی پرسیده است: «​آیا پس از انقلاب هیچ تصمیم اشتباهی گرفته نشده تا به مردم اعلام شود که اشتباه کردیم؟ حتی بدون نیاز به عذرخواهی.»

مایلی کهن ۶۶ ساله که در حال حاضر هدایت هیچ تیمی را به عهده ندارد، در پایان نامه‌اش می‌نویسد: «تنگناهای زندگی مردم هر روز بیشتر می‌شود. تا دیر نشده به داد مردم نجیب‌مان برسید و اگر تصمیمات‌تان اشتباه بوده اصلاح کنید.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy