Saturday, Nov 30, 2019

صفحه نخست » عمل مفتضحانه بی بی سی فارسی در سانسور ویدئوی پویا بختیاری، کشته شده توسط ماموران امنیتی حکومت اسلامی؛ ف. م. سخن

C2042561-932B-460C-B02E-2B67D81F47E5.jpegبنگاه بی بی سی خیلی عظیم است! خیلی مجهز است! خیلی قدیمی و صاحب نام است!

این بنگاه از زمان های دور وظیفه ی خبر رسانی داشته است.

خبررسانی این بنگاه هم خیلی حرفه ای است! خیلی اصولی ست! خیلی منطبق با قوانین خبررسانی بی طرف است!

بخش فارسی بی بی سی، بعد از خروج برنامه ریزی شده ی روزنامه چی های اصلاح طلب از ایران، یکی از پایگاه های شغلی آن ها شد. اصلاح طلبان حکومتی همه چیز را در این بنگاه قبضه کردند و اولین کار شان، دستچین کردن همکاران خودی و بله قربان گو، و به کار گرفتن یا درست تر بگویم به خدمت گرفتن آن ها بود.

این بنگاه، در طول سال های گذشته، تبدیل شد به بنگاه «خبری» و «نظری» اصلاح طلبان حکومتی.

حلقه ی تصمیم گیرنده در این بنگاه، نه تنها کارکنان بلکه حتی مصاحبه شوندگان و نظر دهندگان را نیز دستچین می کرد. کسانی که احتمال می رفت حرفی خلاف مصالح کل حکومت نکبت اسلامی یا اصلاح طلبان حکومتی بزنند، به طور کامل «بایکوت» شدند و خبر و اثری از آن ها در این رسانه نیست، مگر به مصلحتی، به مقدار یک در هزار، بخواهند قاطی کلیت «نظام باید باقی بماند»، نشانی از معتقدان به «به درک واصل شدن کل نظام» باقی بگذارند که صحبت آن ها هم معمولا توسط «جمال» و دیگر مجریان قطع می شود و نیمه تمام می ماند.

این بنگاه، برای خودش دفتر و دستک و قوانین و شیوه نامه هایی دارد که خواندنی است. مثلا در آموزش های شان بحث مبسوطی دارند در باره «صحت و دقت»!

می فرمایند:
«صحت و دقت مطالب برای اعتبار یک روزنامه‌نگار حیاتی است. به عنوان یک روزنامه‌نگار شما یک نوع معاهده همراه با تعهد با مخاطبان خود دارید. شما مطالب و موضوعاتی را پیدا می‌کنید و گزارش می‌دهید که مخاطبان شما یا دقت و امکان و یا کنجکاوی و تمایل لازم برای توجه به آن را ندارند. و وقتی که این مطالب و اطلاعات را پیدا می‌کنید محصول آن را به صورت یک گزارش به مخاطبان خود ارائه می‌کنید.
شما از مخاطبان خود می‌خواهید که به آنچه که شما در مجموع می‌گویید و نه فقط تک تک جملات و اطلاعاتی که در گزارش‌های شما ذکر می‌شود اعتماد کنند. شما از آن‌ها می‌خواهید که به صحت مطالب و تحلیل‌های شما از حوادث باور کنند و مطمئن باشند که شما آنها را فریب نخواهید داد...».

این سخنان البته خیلی با مزه است! صحت و دقت، با حذف خبرها و نظرهایی که به بهانه ی زیاد دقیق نبودن و مورد تایید سه منبع موثق نبودن، و با باقی گذاشتن خبرها و نظرهایی که در خط اشغالگران این بنگاه هستند، و در صورت لزوم برای خبرها و نظرهای این گروه منبع موثق ساختن، حفظ می شود!

البته مخاطبان این بنگاه به قول پروفسور هشترودی خر هستند و این چیزها را نمی فهمند و اسم این بنگاه را بیهوده «آیت الله بی بی سی» گذاشته اند!

حالا بحث را کش نمی دهیم و می رویم سراغ آخرین شاهکار در افتضاح و رسواییِ این رسانه ی حرفه ای و بی طرف!

پویا بختیاری، جوان نازنین شیرازی، پیش از کشته شدن اش به دست ماموران امنیتی حکومت نکبت، ویدئوهایی پر از امید به آینده ی مبارزه ی مردم علیه حکومت اسلامی تهیه کرده بود و این کار را تا لحظه ی کشته شدن اش ادامه داده بود.

او با بیانی زیبا و شیوا، موقعیت مردم را شرح می داد و از آن ها می خواست تا به خیابان ها بیایند؛ به خیابان ها بیایند تا شرّ حکومت نکبت را از سر کشورمان کم کنند.

پویا شجاعانه دست به اعتراض زد، شجاعانه خواست خود را فریاد زد، و شجاعانه در مقابل تیر و تفنگ اشرار حکومتی قرار گرفت.

بنگاه بی بی سی، فیلم هایی را که او تهیه کرده بود با زدن مهر «بی بی سی» در پایین آن ها منتشر کرد و ما مردم هم این فیلم ها را دیدیم، و کمی هم از دست و دلبازی حضراتِ بنگاه تعجب کردیم.

یک روز بیشتر طول نکشید که گند کار بی بی سی در آمد.

0348606E-354E-4921-9EE9-5D8874DAF786.jpeg

بی بی سی یی که به موضوع «صحت و دقت» مثل یک امر حیاتی و مرگ و زندگی نگاه می کرد، و «از فریب ندادن مردم» سخن می گفت.

جنابان بی بی سی، بی شرمانه و وقیحانه، بخشی از سخنان پویا را که در مورد رژیم تبهکار و فاسدی که ۴۰ سال مردم عزیز ایران رو بدبخت کرده و از بین بردن آن بود حذف کرده بودند!

خانوم جون! آقا جون! کارمند نامحترم بی بی سی فارسی!
ما که می دانیم درد شما چیست!
ما که می دانیم شما دنبال چه هستی!
ما که می دانیم شما یک کارمند معمولی نیستی و اهداف دیگری جز تامین خرج و مخارج ات داری!
ما که می دانیم چون حکومت اسلامی، تو را تهدید کرده که مال و اموال ات را از ت می گیرد، مثل خمیر در دست آن ها هستی!
ما که می دانیم کلا اعتقادی به نابود کردن حکومت نکبت نداری!

دست کم بی شرافتی را به حد سانسور سخنان «جوانی کشته شده» نرسان، و به احترام او کلا خبر را پخش نکن! فیلمی را که پسر ما جان بر سر تهیه اش گذاشته، مثله و منتشر نکن!

حیف که کدکس ها و اخلاق روزنامه نگاری به من اجازه نمی دهد تا بیش از این ناسزا نثار ت کنم، ولی گمان می کنم همین اندازه برای نشان دادن خباثت ات کافی باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy