Sunday, Dec 1, 2019

صفحه نخست » پوسترهای نیمه برهنه ترامپ، در اجتماع معترضان هنگ کنگ

در روز عید شکرگزاری، تظاهرکنندگان هوادار دموکراسی ، سرود ملی آمریکا را خواندند

ایندیپندنت فارسی - معترضان در هنگ کنگ در تشکر از دونالد ترامپ برای حمایت از آرمان آن‌ها، پوسترهای عکس دستکاری شده دونالد ترامپ را که سر او را بر بدن بدون پیراهن «سیلوستر استالون» بازیگر فیلم های «راکی» مونتاژ کرده، حمل کرده اند.

trump-poster.jpg

در روز عید شکرگزاری، تظاهرکنندگان هوادار دموکراسی در هنگ کنگ، همچنین، خود را در پرچم های ایالات متحده پیچیده و سرود ملی آمریکا را خواندند و گروهی دیگر تصاویری که در آن چهره جدی آقای ترامپ روی بالاتنه برهنه اسطوره افسانه‌ای بوکس «راکی بالبوآ» دستکاری شده بود، بالا گرفتند.

آقای ترامپ، خود، این تصویر را روز چهارشنبه با این زیر نویس توئیت کرد که، پزشکش در جریان معاینه او به او گفته «سینه زیبایش» را نشان دهد.

رئیس جمهور آمریکا در یک کارزار انتخاباتی در فلوریدا گفت پزشکش به او گفته:«پیراهنتان را دربیاورید، قربان، و سینه زیبایتان را نشانمان بدهید. هرگز چنین سینه ای ندیده ایم.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

روز پنجشنبه، هزاران تن از شهروندان هنگ کنگ برای استقبال از دو لایحه‌ای که آقای ترامپ به گونه ای غیرمنتظره امضا کرده، تجمع کردند. بر اساس این دو لایحه، ایالات متحده تعهد می کند همه ساله عملکرد خودمختاری هنگ کنگ از دولت مرکزی چین را مورد بررسی قرار دهد.

نخستین لایحه به دولت ایالات متحده اختیار می‌دهد مقامات چین و هنگ کنگ را که حقوق بشر را نادیده می گیرند، مورد تحریم قرار دهد، و نیزهمه ساله موقعیت ویژه بازرگانی آمریکا با هنگ کنگ را بررسی کند.

لایحه دوم، صدور گلوله لاستیکی، گاز اشگ آور و دیگر ابزار کنترل اجتماعات را ممنوع می کند. این لایحه به دنبال انتشار اتهاماتی تصویب شده که پلیس هنگ کنگ را متهم به استفاده بی رویه از چنین ابزاری در اعتراض های شش ماهه اخیر کرده است.

آقای ترامپ گفت این لوایح را در ساعات آخر شب چهارشنبه «از روی احترام برای پرزیدنت شی جین پینگ (رهبر چین) و مردم هنگ کنگ» امضا کرده « با این امید که رهبران و نمایندگان چین و هنگ کنگ بتوانند با مسالمت اختلافاتشان را برای سعادت همگان و صلحی پایدار حل کنند.»

چین، اما، به اقدام آقای ترامپ با خشم فراوان واکنش نشان داده و گفته است این اقدام «عواقبی» به دنبال خواهد داشت.

روز پنجشنبه، پکن سفیر آمریکا را احضار کرد و از او خواست آمریکا لوایح جدید را به مورد اجرا نگذارد.

معترضان در هنگ کنگ از دخالت های دولت مرکزی چین خشمگین‌اند که به گفته آن‌ها حقوقی که به هنگ کنگ در بازپس دادن این مستعمره وعده داده شده بود، نادیده گرفته است. بریتانیا درسال ۱۹۹۷ هنگ کنگ را به چین بازپس داد.

از آغاز ناآرامی‌ها در ماه ژوئن، معترضان ترافیک را مختل کرده، تاسیسات عمومی و فروشگاه های طرفدار چین را تخریب نموده و با پلیس درگیر شده اند. پلیس، در مقابل، علیه تظاهرکنندگان به گازاشگ آور و شلنگ های آب قوی متوسل شده است.

پلیس هنگ کنگ ۵۸۹۰ نفر را در ارتباط با اعتراض ها بازداشت کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy