Wednesday, Dec 4, 2019

صفحه نخست » کنسولگری ایران در شهر نجف برای سومین بار به آتش کشیده شد

najaf.jpgالعربیه - کنسولگری ایران در شهر نجف شامگاه سه‌شنبه ۳ دسامبر ۲۰۱۹ برای سومین بار در طول هفته اخیر از سوی تظاهرکنندگان عراقی معترض به آتش کشده شد.

منابع آگاه به شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» تاکید کردند که «آتش زدن لاستیک‌های خودروها در مقابل کنسولگری منجر به آتش سوزی درب اصلی آن شده است».

در بغداد اما بنابه گزارش خبرنگار «العربیه» و «الحدث» میدان الوثبه در پایتخت عراق شامگاه سه‌شنبه شاهد درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

همچنین شامگاه دوشنبه نیز درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در شهر نجف روی داد که منجر به وقوع برخی اصابت‌ها و بروز حالت‌هایی از خفگی در میان معترضان شد.

یگان‌های امداد و آتش‌نشانی یکشنبه نیز برای خاموش کردن شعله‌های آتشی که معترضان عراقی در مقر کنسولگری ایران در نجف شعله‌ور کرده بودند، وارد عمل شده بودند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بنابه گزارش برخی منابع، افرادی ناشناس اقدام به آتش زدن کنسولگری ایران در نجف کردند که این حادثه هیچ‌گونه تلفات انسانی در پی نداشت و افراد ناشناس قبل از رسیدن نیروهای امنیتی به مکان حاثه آنجا را ترک کرده‌اند.

این دومین باری است که طی ۴ روز گذشته کنسولگری ایران در نجف شامگاه چهارشنبه توسط معترضان عراقی به آتش کشیده می‌شود که آتش سوزی منجر به وقوع حریق در بخش‌های گسترده‌ای از ساختمان این کنسولگری شد.

در پی این تحولات استان‌های نجف و ذی قار در عراق شاهد موج‌هایی از خشونت‌های خونین بوده‌اند که از زمان آغاز اعتراضات در عراق در اوایل ماه اکتبر گذشته تاکنون، از گسترده‌ترین اعتراض‌های مردمی در این کشور به شمار می‌روند.

طی این خشونت‌ها ۷۰ تن از تظاهرکنندگان عراقی طی مدت دو روز توسط نیروهای امنیتی و عناصر شبه‌نظامی کشته شدند.

عراق از اوایل ماه اکتبر گذشته صحنه درگیری‌های ضد دولتی بوده است که نیروهای امنیتی عراق و شبه‌نظامیان در این کشور با خشونت با آن تعامل کرده و در این میان ۴۳۳ تن از معترضان و نیروهای امنیتی کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند. در این راستا همچنین تعداد زیادی از معترضان دستگیر شدند.

تا پیش از گسترش بی سابقه اعتراضات، تظاهرکنندگان در ابتدا خواستار فراهم شدن فرصت‌های شغلی، بهبود خدمات و مبارزه با فساد بودند اما پس از آن خواسته‌هایشان به کنار رفتن دولت و نخبگان سیاسی متهم به فساد از قدرت ارتقاء یافت.

نیروهای امنیتی عراق در واکنش به اعتراضات مردم در این گشور متوسل به خشونت، شلیک گلوله‌های جنگی و گازهای اشک‌آور علیه معترضان شدند که این باعث افزایش آمار تلفات شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy