Wednesday, Dec 11, 2019

صفحه نخست » پاسخ وزیر دفاع لبنان به فرمانده سپاه درباره حمله به اسرائیل

lebanon_121019.jpgالعربیه - در پی اظهارات جنجالی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران، الیاس بوصعب وزیر دفاع لبنان درمقام پاسخ اظهار داشت «آنچه گفته شده، غیرقابل قبول» است.

وزیر دفاع لبنان روز سه‌شنبه در توئیتی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «اگر آنچه به مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران نسبت داده می‌شود، درست باشد، بسیار اسباب تاسف بوده و غیرقابل قبول است و تجاوز به حق حاکمیت لبنان، قلمداد می‌شود که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد؛ ضربه زدن به استقلال تصمیم‌گیری لبنان به هر شکلی، درست نیست.

سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران، دوشنبه گفت: «اسرائیل اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود از همان لبنان، تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلاً نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.»

او افزود: «اولا ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این را بارها اعلام کرده ایم و ثانیا رژیم صهیونیستی کوچک‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد علیه ایران از این غلط‌ها کند.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

به نظر قربانی «حوادثی که در ایران و لبنان و عراق به وجود آمد، در راستای ضربه زدن به اتحاد جبهه مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران بود». او به جنبش مردمی لبنان که از 17 ماه اکتبر گذشته آغاز و تا به امروز ادامه دارد، اشاره داشت.

گفتنی است که معترضان لبنانی ضمن متهم کردن طبقه حاکم سیاسی این کشور به فساد، آن را مسئولیت بیکاری و وخامت اوضاع اقتصادی دانسته، خواهان کنار رفتن سیاستمداران کنونی از قدرت هستند.

تظاهرات در لبنان باعث ناخشنودی شدید برخی از هواداران حزب الله در داخل لبنان شد، که در 25 نوامبر معترضان را در مرکز شهر بیروت هدف یورش قرار داده، به سوی آنها سنگ پرتاب کرده و با فحاشی و اهانت، شعارهایی در حمایت از حزب‌الله و دبیرکل آن حسن نصرالله و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و رئیس جنبش امل سر دادند.

شایان ذکر است، ایران با اسلحه و پول از حزب‌الله حمایت می‌کند و این حزب چندین بار اعلام کرده که بودجه‌اش را از تهران دریافت می‌کند و به علی خامنه‌ای رهبر انقلاب وفادار است.

همچنین نصرالله در سخنان سپتامبر گذشته خود، آمادگی حزب‌الله برای دفاع از ایران در صورت مواجه شدن یا هر گونه حمله‌ای را اعلام داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy