Wednesday, Dec 11, 2019

صفحه نخست » فرمانده سپاه از آمریکا خواست به تحریم‌های خود علیه ایران ادامه دهد

salami_121119.jpgرادیو بین المللی فرانسه - حسین سلامی، فرماندۀ سپاه پاسداران، امروز چهارشنبه بیستم آذرماه ٩٨ در جمع مدیران بزرگترین قرارگاه اقتصادی سپاه پاسداران موسوم به "قرارگاه خاتم الانبیا" از آمریکا خواست که به تحریم های خود علیه ایران ادامه بدهد.

حسین سلامی گفت : "از دشمنان نمی خواهیم تحریم را لغو کنند، بلکه آن را ادامه دهند. ما زنده ایم و هیچ تمنایی از آنها نداریم." فرماندۀ سپاه پاسداران قرارگاه خاتم الانبیاء را عامل شکست تحریم ها و "ناامیدی دشمنان" از اعمال تحریم ها خواند و گفت : "دشمنان بدانند که هیچ مانعی نمی تواند بر سر راهمان ایجاد کنند." به گفتۀ حسین سلامی سپاه پاسداران و قرارگاه های اقتصادی آن از روی مانع تحریم ها عبور خواهند کرد. وی همچنین مدعی شد که قرارگاه خاتم الانبیاء که بزرگترین هُلدینگ اقتصادی خاورمیانه به شمار می رود "یک نهاد اقتصادی و درآمدزایی نیست" و هدفش به گفتۀ فرماندۀ سپاه پاسداران "رونق بخشیدن به حیات اقتصادی کشور است."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اظهارات فرماندۀ سپاه پاسداران در خصوص تحریم ها همزمان است با سخنان حسن روحانی که در نشست امروز هیئت دولت صریحاً تحریم ها را منشاء اصلی مشکلات اقتصادی کشور و مردم خواند و افزود که نباید در خصوص نقش مخرب تحریم ها به مردم "دروغ" گفت و اگر لازم باشد دولت حتا آماده است از طریق مذاکره [با آمریکا] جهت رفع تحریم ها تلاش کند بی آنکه در این اقدام از "خطوط قرمز نظام اسلامی" عبور کند. پیش از این حسن روحانی همچنین گفته بود که برای رفع تحریم ها جمهوری اسلامی ایران آماده است که در سطح سران با دولت آمریکا مذاکره کند.

از قرار بخشی از سخنان امروز فرماندۀ سپاه پاسداران متوجۀ همین موضع رئیس جمهوری ایران است. حسین سلامی در سخنان امروزش در جمع مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء گفت : "بسیاری از عوامل نفوذ و دخالت دشمنان را پلمب کرده ایم و می خواهیم زبان شان را هم پلمب کنیم. در عرصۀ اقتصادی هم نخواهیم گذاشت هیچ عاملی از دشمنان در اقتصادمان تاثیرگذار باشد."

حسین راغفر، استاد اقتصاد در ایران، در مصاحبه ای با خبرگزاری ایلنا گفته است که فرماندهان فاسد سپاه پاسداران در تمام نهادهای تصمیم گیری کشور نفوذ کرده اند و مانع کمترین اصلاحی هستند که بتواند منافع آنان را تهدید کند.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy