Friday, Dec 13, 2019

صفحه نخست » ابعاد جنایات ضد بشری در کشتار مردم ماهشهر، با انتشار جزئیات بیشتر، افشاگری می شود

mahshahr_121319.jpgرادیو اسرائیل - یک شاهد عینی جزئیات تازه ای را در باره کشتار شهروندان در ماهشهرفاش ساخته است : یک تیپ ویژه تک‌آور سپاه پاسداران ، به همراه دو تانک و شش نفربر و سلاح سنگین و نیمه‌سنگین، حتی هلی‌کوپتر نظامی مردم را قتل عام کردند ، آنان حتی به مردم داخل خانه‌ها نیز تیراندازی می کردند.

این شاهد عینی افزود : نیروهای سپاه به محض ورود به ماهشهر، اول به شهرک چمران وارد شدند و مردم را به گلوله بستند. حتی به مردمی که داخل خانه بودند و اصلا در راهپیمایی اعتراضی شرکت نکرده بودند. آنان با تیربار دوشکا و همچنین با هلی‌کوپتر به مردم شلیک می کردند .

پیشتر گفته شده بود که شهرک‌های چمران، رجایی و طالقانی از مناطق اصلی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در ماهشهر بوده است .

وی که نخواست نامش فاش شود افزود : در همان لحظات اولیه حمله به مردم بی گناه حدود ۱۷ نفر از جمله دو کودک ۴و ۸ ساله و یک پیرزن هفتاد و چند ساله با شلیک مستقیم پاسدارها کشته شدند. اما آمار بقیه کشته‌ها، به علت فرار جوانان به بیشه‌ها خیلی مشخص نیست. همچنین این که پاسداران به صورت کور تیراندازی می‌کردند، یعنی به هر جا که می‌رسیدند، تیراندازی می‌کردند.

گفته شده است که بر اساس گزارش‌های مختلف، در جریان این اعتراض‌ها نزدیک به ۱۰۰ نفر از معترضان پناه‌گرفته در نیزارهای ماهشهر جان باخته‌اند.

این شاهد عینی گفت که هنوز آمار کشته‌شدگان این منطقه مشخص نیست، خیلی از اجساد قابل شناسایی نیستند و با دوشکا متلاشی شده اند و یا حیوانات آنان را متلاشی کرده اند.

وی افزود : به ما اجازه نمی دادند که به نیزار برویم و اجساد جان باختگان را هم خودشان جمع کردند و با یک سری کامیون بردند. چند کشته نیز از میان زخمی‌هایی بودند که بیمارستان شهر به دستور پاسداران از پذیرش‌شان امتناع کردند.

این شهروند ماهشهری در ادامه گفت : عصر همان روز نیروهای سپاه پاسداران وارد شهرک رجایی و دهکده گاما و شهرک مدنی شدند و آنجا را هم از کشته‌ها بی‌نصیب نگذاشتند. بخشی از ساکنین این شهر که از عشایر عرب خوزستان هستند طبیعتا مسلح هستند. سپاه به عمد یک حمام خون راه انداخت تا درگیری به شهرک طالقان هم کشیده شود و مردم این شهر طبیعتا مقابله به مثل کردند. از ساعت شش، هفت عصر سه‌شنبه تا یک بامداد چهارشنبه، حتی یک ثانیه هم صدای رگبار قطع نشد. با تانک وارد شهرک شدند، اما مردم مقابله کردند در این شهرک‌ها. غائله جمع نشد و پاسدارها کشتند و خودشان هم کشته‌ها و زخمی‌های زیادی داشتند. ولی با وساطت شیوخ و ریش سفیدها و بزرگان منطقه تیراندازی قطع شد و شهرک طالقانی محاصره شد.

وی افزود : پس از این وقایع تا سه روز متوالی از این شهرک‌ها هر کسی، هر جوانی را که گیر می‌آوردند، دستگیر می‌کردند. می‌شود گفت که فعلا غائله ساکت شده اما نمی‌شود گفت که جو کاملا آرام است.

شاد عینی ماهشهری گفت : فاجعه انسانی که اینجا اتفاق افتاده، خیلی بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌ها به آن پرداختند. تنها دلیلش این بود که مردم این شهر پایشان را روی شاهرگ اقتصادی کشور گذاشتند و با این شکل وحشیانه سرکوب شدند و این سرکوب را در هیچ شهر دیگر ندیدیم که با تانک وارد شوند یا نیروی کماندو ویژه بفرستند.

محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، یک عضو هیات رییسه مجلس، نیز کشتار معترضان آبان ماه در ماهشهر را تایید کردند.

بندر ماهشهر که در نزدیکی متجمع‌های پتروشیمی عظیم قرار دارد، از مناطق محروم استان خوزستان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy