Tuesday, Dec 24, 2019

صفحه نخست » جزئیات جدید از بازداشت اعضای خانواده پویا بختیاری؛ یک کودک ۱۱ ساله دستگیر شده

bazdasht_122419.jpgبی بی سی - دست‌کم ۸ تن از اعضای خانواده پویا بختیاری، از کشته شدگان اعتراض‌های اخیر بازداشت شده‌اند.

بهمن صادقی نور از بستگان نزدیک این خانواده به بی‌بی‌سی فارسی گفته در حمله شب گذشته نیروهای امنیتی، پدر و مادر، خواهر و شوهر خواهر، دو عمو و پسر عموی ۱۱ ساله پویا بختیاری بازداشت شده‌اند.

او گفت نیروهای امنیتی به خانه یکی از دایی‌های پویا بختیاری رفته‌اند و او را بازداشت و پس از چند ساعت آزاد کردند.

آقای صادقی نور همچنین از بازداشت یک دایی دیگر پویا بختیاری خبر داده است.

بنابر گزارش‌ها، شب گذشته، مأموران امنیتی در اقدامی دیگر، شماری از فعالان سیاسی و مدنی را که برای ابراز همدردی به خانه پویا بختیاری رفته بودند، برای مدتی بازداشت و بازجویی کردند.

از زمان کشته شدن پویا بختیاری در روز ۲۵ آبان ماه در کرج مادر و پدر او، ناهید شیرپیشه و منوچهر بختیاری، طی گفت‌وگوهای مکرر با رسانه‌های خارج از ایران به کشته شدن او اعتراض کرده‌اند.

پدر و مادر پویا بختیاری با انتشار فراخوانی از مردم خواسته بودند تا ۵ دی در مراسم چهلمین روز کشته‌شدن فرزندشان شرکت کنند.

اما با نزدیک شدن به چهلمین روز درگذشت پویا بختیاری، وزارت اطلاعات روز ۳۰ آذر، پدر و مادر پویا بختیاری را احضار کرد و از آنها خواست تا از برگزاری این مراسم صرفنظر کنند.

خانواده‌ پویا بختیاری اما اعلام کردند مراسم در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

پیش از این، شماری از مادران و اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان سیاسی و مدنی چهار دهه اخیر نیز با اعلام همبستگی با این خانواده پیشنهاد کردند پنجم دی‌ماه "روز ادای احترام به قربانیان آبان ماه" نامگذاری شود.

پیشتر خبرگزاری مهر از بازداشت والدین پویا بختیاری خبر داده بود. این خبرگزاری دوشنبه شب (دوم دی) نوشت: "یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد، خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان، در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختار شکنانه خود اصرار ورزیدند."

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دولتی که نامشان را ذکر نکرده شمار کشته‌های اعتراض‌های اخیر را حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین بیانیه خود شمار کشته‌ها را دست‌کم ۳۰۴ نفر برآورد کرده است. مقام‌های ایران هیچ آماری از تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ارائه نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy