Tuesday, Jan 7, 2020

صفحه نخست » شمار کشته‌های مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی به دست‌کم ۴۰ نفر رسید

kerman.jpgیورونیوز - بنا بر اعلام مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع قاسم سلیمانی در کرمان، این مراسم با توجه به ازدحام جمعیت لغو شده است.

به گفته او این مراسم در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از مهدی صدفی می‌نویسد که خودروی حامل پیکر قاسم سلیمانی «در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری» موکول شده است.

دست‌کم ۴۰ کشته در پی ازدحام جمعیت

شمار کشته‌های مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان به دست‌کم ۴۰ نفر رسید؛ گزارش منابع داخلی همچنین حاکی از آن است که حدود ۱۹۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. بنا بر اعلام پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور علت وقوع این حادثه ازدحام جمعیت شرکت کننده در این مراسم بوده است.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

پیکر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران بامداد سه شنبه برای تشییع و خاکسپاری به شهر کرمان منتقل شد. مراسم تشییع قاسم سلیمانی در حالی در جریان است که پیکر او پیش از این در شهرهای اهواز، تهران و قم نیز تشییع شده بود.

بسیاری از رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های جهان روز سه شنبه به انعکاس خبرهای مربوط به کشته شدن قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی پرداخته و رویدادهای مرتبط با آن را پوشش می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور شمار انبوهی از مردم کرمان در مرکز این شهر که در جنوب شرق ایران واقع شده تصریح می‌کند که در کرمان همانند آنچه روز دوشنبه در تهران روی داد از این مراسم استقبال چشم گیری به عمل آمده است.

فرانس پرس در ادامه به بخشی از سخنان حسین سلامی، ‌ فرمانده سپاه پاسداران ایران در این مراسم اشاره می‌کند و به نقل از وی می‌نویسد که «شهید قاسم سلیمانی اکنون زنده‌تر و پرقدرت‌ تر ازهمیشه است.»

فرمانده سپاه پاسداران ایران در این سخنرانی که در جمع تشییع کنندگان در میدان آزادی کرمان ایراد شد با تاکید بر اینکه آمریکا با «ترور» قاسم سلیمانی همه سرمایه‌اش را به باد داد، بر «انتقام سخت و قاطع» ایران تاکید کرد و گفت: «حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم. انتقام سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده.»

رسانه‌‌های ایران نیز ضمن پوشش گسترده مراسم تشییع فرمانده سابق سپاه قدس اعلام کرده‌اند که پیکر وی قرار است به همراه حسین پورجعفری، یکی از معاونانش عصر روز سه شنبه در کرمان، شهر زادگاهش به خاک سپرده شود.

گفتنی است که در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به خودروی حامل قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد که با دستور مستقیم دونالد ترامپ صورت گرفت علاوه بر فرمانده سابق سپاه قدس پنج تن دیگر از همراهان وی از جمله ابومهدی مهندس، مرد شماره دو نیروی بسیج مردمی عراق موسوم به حشد شعبی کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy