Tuesday, Jan 21, 2020

صفحه نخست » رهبر واقعی داعش کیست؟

guardian_012120.jpgرادیو بین المللی فرانسه - به نوشتۀ روزنامۀ انگلیسی گاردین، یکی از پایه‌گذاران اولیۀ گروه "دولت اسلامی" (داعش)، رهبری این سازمان را بعد از کشته شدن ابوبکر بغدادی به عهده گرفته است.

کمی بعد از آن که ابوبکر بغدادی رهبر داعش، در عملیات ضربتی نیروهای آمریکایی کشته شد (آبان ٩٨/اکتبر ٢٠١٩)، آن سازمان شخصی را به اسم ابو ابراهیم هاشمی قریشی به عنوان رهبر جدید خود معرفی کرد. اما هیچیک از کارشناسان و تحلیل‌گران چنین کسی را نمی‌شناخت و حتی فرض جعلی بودن رهبر جدید مطرح شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

روزنامۀ گاردین در شمارۀ روز دوشنبه ٢٠ ژانویه، به نقل از مسئولان دو سرویس اطلاعاتی (معلوم نیست از چه کشورهایی) می‌نویسد که رهبر واقعی گروه "دولت اسلامی" شخصی است به اسم امیرمحمد عبدالرحمان مولا سَلبی که قبلاً به عنوان یکی از بنیادگذاران اصلی داعش و همچنین به عنوان یکی از "نظریه‌پردازان" سازمان شناخته شده بود.

او که به خانواده‌ای از اقلیت ترکمن‌ عراق تعلق دارد از معدود رهبران غیرعرب گروه "دولت اسلامی" به شمار می‌آید. او فارغ‌التحصیل دانشگاه موصل است و گفته می‌شود که در کشتار و سرکوب یزیدی‌های عراق در سال ٢٠١۴ نقش اساسی داشته است.

عبدالرحمان مولا سَلبی از ماه اوت ٢٠١٩ در فهرست آمریکایی خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان قرار گرفت. واشنگتن برای یافتن او پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. وزارت خارجۀ آمریکا نیز وی را به عنوان جانشین احتمالی بغدادی معرفی کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy