Thursday, Jan 23, 2020

صفحه نخست » آمریکا: سرنوشت قاسم سلیمانی، در انتظار فرمانده جدید نیروی قدس

replacement_012320.jpgایندپتندنت فارسی - برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به جانشین قاسم سلیمانی هشدار داد که اگر به راه فرمانده سابق سپاه قدس برود، ‌به سرنوشت او دچار خواهد شد.

الشرق‌الاوسط به نقل از هوک نوشت: «اگر قاآنی راه سلیمانی را در کشتار آمریکایی‌ها دنبال کند، ‌ به همان سرنوشت دچار می‌شود».

سلیمانی ۱۳ دی‌ماه در جریان حمله پهپادی نیروهای‌ آمریکایی به خودروی حامل او در حال خروج از فرودگاه بغداد کشته شد. مقامات آمریکایی ادعا می‌‌کنند که سلیمانی در حال طراحی حمله به منافع آمریکا بوده است.

ایران در واکنش به کشته شدن سلیمانی، در حمله موشکی از پیش اعلام شده، ‌پایگاه‌ نظامی آمریکا در عراق را هدف قرار داد.

مطالب بیشتر در سایت ایندپتندنت فارسی

پس از کشته شدن سلیمانی، رهبر جمهوری اسلامی اسماعیل قاآنی را به سمت فرماندهی سپاه قدس برگزید.

هوک که در داووس به سر می‌برد به این روزنامه گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به روشنی اعلام کرده که هر حمله‌ای به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران افزود: «این تهدید جدیدی نیست. رئیس‌جمهور همواره تاکید داشته که با قاطعیت از منافع آمریکا حفاظت می‌کند. هوک در ادامه گفت: گمان می‌کنم که اکنون جمهوری اسلامی متوجه شده که نمی‌تواند به آمریکایی‌ها حمله کند و برود.»

اشاره هوک به کشته شدن یک شهروند غیرنظامی آمریکایی در جریان حمله‌های راکتی اخیر در عراق است. آمریکا ادعا می‌کند این حمله‌ها از سوی گروه‌های شبه‌نظامی تحت کنترل جمهوری اسلامی انجام شده است.

هوک در حالی در مورد دنبال کردن راه سلیمانی به جانشین او هشدار داده که قاآنی در زمان آغاز به کار به عنوان فرمانده سپاه قدس گفته بود راه سلیمانی را دنبال خواهد کرد و هدف بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy