Monday, Feb 3, 2020

صفحه نخست » روزنامه همدلی: قدرت خرید مردم در سال آینده ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

kharid.jpgالعربیه - روزنامه همدلی با اعلام رقم تورم اقتصادی در ایران که طی سال جاری معادل ۴۰ درصد است و پیش‌بینی اینکه تورم سال آینده نیز احتمالا معادل۴۰ درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد که قدرت خرید مردم در سال آینده ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

روزنامه همدلی، سه شنبه ۴ فوریه ۲۰۲۰، اعلام کرد که اگر «اتفاق جدیدی در حوزه‌های تصمیم‌گیری‌ها رخ ندهد»، بیشتر حقوق‌بگیران در سال آینده تقریبا ۲۵ درصد از قدرت خرید متعارف خود را از دست خواهند داد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این روزنامه یادآور شد که محرک‌های تورمی که عمدتا در تغییر و نوسان نرخ انرژی ممکن است اتفاق بیفتد مانند؛ تغییر قیمت گازوئیل، ممکن است تبعات پیش‌بینی نشده‌ای در سطح نرخ‌ها پیش بیاید و تصویر متفاوتی از اقتصاد خانوار ترسیم کند.

روزنامه همدلی، تحریم‌ها را باعث ایجاد شرایط سخت ویژه‌ در اقتصاد ایران و منابع درآمدی دولت دانست، طوری که دولت را از منابع مطمئن درآمدی به شدت دور کرده است.

این روزنامه در ادامه «خروج درآمدهای نفتی» از دسترس اقتصاد ایران که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا رخ داده را باعث تکیه دولت بر «مالیات» برای تامین منابع درآمدی عنوان کرده است به گونه‌ای که میزان مالیات در بودجه سال آینده ایران، دقیقا ۱۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که کاهش فعالیت‌های وارداتی و صادراتی ایران که به دنبال تنگناهای تحریمی به وقوع پیوسته است، بخشی از ارقام درآمدی دولت در بخش مالیات را با دشواری‌های روبه‌رو خواهد کرد، زیرا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از مالیات‌ها، از رهگذر بخش‌های گمرکی حاصل می‌شود که بر اثر تحریم‌ها احتمالا، این درآمدها در موقعیت انقباضی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر بخش‌های صنعتی، هر گاه که اقتصاد کشور از دسترسی به درآمدهای نفتی محروم می‌شود، با تنش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. تنش‌های ایجاد شده به گونه‌ای کار می‌کند که ممکن است مانع از توسعه کیفی و کمی صنایع شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy