Saturday, Feb 8, 2020

صفحه نخست » معترضان کربلایی: «ایران سگ‌هایت را جمع کن، بغداد از رژیم تهران شریف‌تر است»!

iraqIRI_020720.jpgراهپیمایی‌ها و تظاهرات اعتراضی، امروز شنبه در مناطق مختلف عراق به منظور محکوم کردن حملات دو روز گذشته هواداران مقتدا صدر به معترضان عراقی، اعتراض به تشکیل دولت توسط محمد علاوی و محکومیت دخالت جمهوری اسلامی ایران، از سر گرفته شد.

معترضان در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد به منظور محافظت از تظاهرکنندگان در برابر حملات احتمالی کلاه آبی‌ها (هواداران مقتدا صدر) دست به ایجاد یک حلقه امنیتی زدند.

در کربلا که روز پنجشنبه گذشته شاهد درگیری بین هواداران صدر و معترضان در این شهر بود، معترضان بار دیگر روز شنبه به خيابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه رژیم ایران در اعتراض به دخالت تهران در امور داخلی عراق سر دادند، از شعارهای داده شده در این تظاهرات «ایران سگ‌هایت را از اینجا جمع کن، بغداد از رژیم تهران شریف‌تر است» بارها تکرار شد.

با ادامه سرکوب و قتل تظاهرکنندگان و اتهام شبه‌نظامیان متحد تهران به نقش داشتن در سرکوب و قتل معترضان، جو ضد ایرانی در این کشور به شدت بالا گرفته است.

تظاهرکنندگان عراقی همچنین علیه مقتدا صدر روحانی شیعه که در ایران اقامت دارد سر دادند و گفتند: «انقلاب ما متعلق به جوانان است و کسی رهبر آن نیست.»

پیشتر هواداران مقتدا صدر موسوم به «کلاه آبی‌ها» در کنار دیگر معترضان عراقی در شهرهای مختلف عراق دست به اعتراض می‌زدند اما چندی پیش و به ویژه پس از مامور کردن محمد علاوی به تشکیل کابینه جدیدعراق، هواداران صدر موضعی علیه تظاهرکنندگان گرفته و درگیری‌های خونینی بین طرفین به وقوع پیوست.

علاوه بر این، استان‌های قادسیه، میسان، بصره، نجف و ذی‌قار نیز شاهد تظاهرات و اعتراضاتی گسترده بود که طی آن تظاهرکنندگان شعارهایی علیه احزاب حاکم در عراق سر و دخالت ایران در امور داخلی این کشور سر دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy