Monday, Feb 10, 2020

صفحه نخست » خامنه ای به دنبال نبرد مسلحانه مستقیم با آمریکا در منطقه است

021020A_top.jpgبه گفته تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل، از مجموعۀ اظهارات مقامات ارشد حکومت اسلامی و تهدیدهای جنگی فرماندهان سپاه پاسداران و سازمان های تروریستی وابسته به رژیم ایران، چنین بر می آید که حکومت در تلاش برای یافتن بهانه ای به منظور ایجاد یک کانون دیگر آشوب و فتنه، قصد دارد به صورت علنی جبهه مستقیمی علیه ایالات متحده بگشاید و آن، آغاز کارزار به هدف بیرون راندن ارتش آمریکا از سراسر خاورمیانه می باشد.

از دیدگاه رژیم ایران، حضور ارتش آمریکا در منطقه، بزرگترین مانع پیشبرد هدف های توسعه طلبانه حکومت در منطقه می باشد. ولی در حالی که در گذشته، پس از تسلط ارتش ایالات متحده بر عراق و دخالت گسترده در افغانستان، رژیم ایران از طریق عوامل مزدور خود در آن دو کشور با ارتش آمریکا درگیر شد و باعث تلفاتی نیز در میان سربازان آن گردید، اکنون به بهانه گرفتن انتقام خون قاسم سلیمانی، تهدیدهای کاملا صریح و علنی، هم از زبان سران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم و هم از دهان سرکردگان گروه های تروریستی وابسته به رژیم ایران شنیده می شود.

حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در بیانیه ای گفته بود که کارزار علنی برای بیرون راندن سربازان آمریکایی از عراق، با حمله موشکی به قرارگاه آمریکائیان در عین الاسد عراق، آغاز شده است. در همین رابطه، آخوند هاشم صفی الدین از سرکردگان حزب الله لبنان گفت: «خون پاک حایج قاسم سلیمانی، سبب اخراج آمریکا از منطقه و همچنین آزادی ملت های منطقه می شود و به سلطۀ آمریکا و رژیم صهیونیستی پایان می دهد».

خبرگزاری تسنیم نیز روز گذشته خبر داد که گروهی از کارشناسان رژیم به بررسی این موضوع پرداخته اند که چگونه با به راه انداختن یک نزاع گسترده منطقه ای، می توان ارتش ایالات متحده را ناچار ساخت منطقه را ترک گوید.

منابع خبری رادیو پیام اسرائیل در تهران نیز پیشتر گفته بودند که رژیم هم اکنون در تماس با گروه های چریکی وابسته به خود در افغانستان، عراق و نقاط دیگر است تا یک رشته عملیات خرابکاری و تعرضی را علیه ارتش آمریکا تدارک ببیند.

تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل می گوید که بعید می نماید سپاه پاسداران، حملات موشکی علیه قرارگاه های آمریکایی را از سر بگیرد - زیرا اگر آمریکا در مورد قرارگاه عین الاسد سکوت کرد، علت اصلی آن بود که تلفاتی نداشت. ولی اگر چنین حمله ای، این بار علیه یکی دیگر از قرارگاه های آمریکایی تکرار شود، آن گاه اگر پرزیدنت ترامپ بخواهد آن را با سکوت برگزار کند، به بخت خود در انتخابات آسیب خواهد رساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy