Tuesday, Feb 11, 2020

صفحه نخست » دردسر بازداشت گردشگر بیکینی‌پوش

دویچه وله - سخنگوی پارلمان مالدیو از یک گردشگر برتیانیایی که به دلیل پوشیدن مایو دوتکه در خیابان بازداشت شده بود،عذرخواهی کرد. شیوه بازداشت این زن جوان انتقاد بسیاری را برانگیخته است. گردشگری مهمترین منبع درآمد مالدیو است.

بازداشت یک زن جوان در مالدیو خبرساز شده است. این زن جوان بریتانیایی به دلیل پوشیدن مایو دو تکه در خیابان توسط پلیس مالدیو بازداشت شده بود.

انتشار ویدئوی بازداشت او در فضای مجازی اعتراض‌‌های بسیاری را برانگیخت. این ویدئو نشان می‌‌دهد که سه مرد یونیفورم‌پوش به جان این زن جوان افتاد‌ه‌‌اند و در حالی که زن فریاد می‌زند آنها مزاحم او شده‌اند،‌ مرد دیگری تلاش می‌کند بدن او را با حوله بپوشاند.



این زن دو ساعت پس از بازداشت آزاد شده و به نوشته روزنامه گاردین، مالدیو را ترک کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

سخنگوی پارلمان مالدیو حال از او عذرخواهی کرده است. محمد ناشید ابراز امیدواری کرده که سازمان گردشگردی مالدیو از او برای سفر دیگری به این کشور دعوت کند.

مالدیو، جزیره‌ای در اقیانوس هند محبوب چهره‌های نامدار و گردشگرانی است که برای ماه عسل راهی مالدیو می‌شود. گردشگری مهم‌ترین منبع درآمد مالدیو است. بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور مسلمان سنی هستند.

پلیس مالدیو ابتدا گفته بود گردشگر ‌بریتانیایی "پوشش نامناسب" داشته و گستاخ و مست بوده است و چون حاضر نشده خود را بپوشاند، بازداشت شده است.

اما حالا محمد حمید، کمیسر پلیس مالدیو شیوه برخورد پلیس با این زن جوان را "بد" توصیف کرده و از او و افکار عمومی عذرخواهی کرده است. او گفته است که نیروهای پلیس مالدیو برای برخورد با چنین مواردی آموزش خواهند دید.

در مالدیو گردشگران مجاز هستند در ‌استراحت‌گاه‌های ساحلی با لباس شنا بگردند اما خارج از استراحتگاه باید پوشش مناسب داشته باشند.

پلیس مالدیو با انتشار بیانیه‌ای از گردشگران این کشور خواسته است "حساسیت‌های فرهنگی و مقرارت محلی" را رعایت کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy