Thursday, Feb 13, 2020

صفحه نخست » بانک‌های ایتالیایی حساب ایرانی‌ها را می‌بندند

SANPAOLO.jpg دویچه وله - دو بانک ایتالیایی برای مشتریان ایرانی خود اعم از دانشجو یا مقیم، محدودیت‌هایی در زمینه برداشت پول ایجاد کرده یا حساب آنها را مسدود کرده‌اند. شعب این بانک‌ها ازجمله از ایرانی‌ها خواسته‌اند منبع درآمد خود را اثبات کنند.

شعب بانک‌های ING Direct Bank و Intesa SanPaolo در ایتالیا با توسل به تحریم‌های آمریکا، تراکنش‌های مالی شماری از شهروندان ایرانی را با محدودیت‌هایی روبرو کرده‌اند. در حالی که پیشتر نیز مواردی از مسدود کردن حساب دانشجویان در بانکـ‌های فرانسه و اسپانیا گزارش شده بود، این دو بانک شهروندان ایرانی ساکن ایتالیا را هم شامل سختگیری‌ها کرده‌اند.

وبسایت "نیوز وان" به نقل از "یورونیوز" می‌نویسد، از مشتریان ایرانی این بانک‌ها خواسته شده که مدارک مربوط به شغل و منبع درآمد خود را ارائه کنند. یک مشتری به نام حسینی گفته که در نامه‌ای از او خواسته بودند ظرف دو روز حسابش را ببندد: «حقوق ماهیانه من به این حساب واریز می‌شد و هیچ معامله‌ای انجام نداده و حواله‌ای هم به خارج کشور نداشتم که سوءظنی ایجاد کرده باشد.»

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

آقای حسینی عنوان کرده که مسئولان بانک هیچ توضیحی درباره مسدود شدن حسابش ندادند اما وقتی متوجه شد که برای دیگران هم چنین اتفاقی افتاده، نتیجه گرفت که علت تصمیم، ملیت ایرانی اوست.

نینا، دیگر شهروند ایرانی نیز تجربه مشابهی داشته است. او می‌گوید پس از مسدود شدن حسابش به سفارت ایران نامه‌ نوشت اما وقتی پس از پنج ماه جوابی دریافت نکرد، مسئله را پیگیری قضایی کرد: «پاسخ کارکنان بانک به سوال من این بود که من تابعیت ایرانی دارم و مسدود شدن حساب به دستور بانک مرکزی ایتالیا انجام می‌گیرد. گفتند نظارت‌ها برای پیشگیری از پولشویی عمومیت دارد و مختص این بانک نیست.»

وبسایت "نیوز وان" یادآوری می‌کند که بانک‌های ایتالیایی باید قانون منع نژادپرستی را رعایت کنند و حق ندارند حساب مشتریان خود را به صورت یکجانبه ببندند.

خانم دیگری که از ۱۵ سال قبل ساکن ایتالیاست، به "یورونیوز" گفته است: «وقتی از بانک دلیل مسدود شدن حساب خود را پرسید، جواب دادند که مشتری می‌تواند تنها از تصمیم نهایی مطلع شود و بانک برای توضیح دلایل تعهدی ندارد.» این مشکل را دانشجویانی هم داشته‌اند که به کار و تحصیل در ایتالیا مشغولند.

ایالات متحده مجازات‌های سنگینی برای بانک‌های ناقض تحریم‌های مالی ایران و کوبا اعمال می‌کند. به طور نمونه، بانک هلندی ING به خاطر نقل و انتقال بیش از ۲ میلیارد دلار به ایران طی چهار سال، مجبور شد ۶۱۹ میلیون دلار جریمه به آمریکا بپردازد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy