Wednesday, Feb 19, 2020

صفحه نخست » ماجرای نامه مشکوک وزیر کشور در ارتباط با اعلام نکردن آمار مبتلایان به کرونا تا بعد از انتخابات

letter_021920.jpgرادیو فردا - دو مقام وزارت بهداشت ایران ارسال هرگونه نامه از سوی وزیر کشور به وزیر بهداشت مبنی بر خودداری از انتشار آمار واقعی ابتلا به ویروس کرونا در کشور قبل از انتخابات مجلس را تکذیب کردند.

***

همزمان وزارت بهداشت ایران امروز اعلام کرد: «طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.»

***

روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه، تصویر نامه‌ای با امضای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت، منتشر شد که در آن آمده بود استانداری‌ها گزارش کرده‌اند که «بسیاری از ناظرین شعب اخذ رای» از ترس ابتلا به ویروس کرونا از مشارکت در انتخابات سر باز می‌زنند.

وزیر کشور در این نامه از سعید نمکی می‌خواهد ارائه آمار واقعی ابتلا به کرونا در کشور را به بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه و تصمیم هیئت دولت در این زمینه موکول کند.

پس از انتشار تصویری از این نامه در فضای مجازی، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، صحت آن را تکذیب کرد و در توئیتر نوشت: «نه نامه‌ای وزیر کشور زده، نه نامه‌ای وزیر بهداشت دریافت کرده و نه موردی از ابتلا به کرونا مشاهده شده» است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وی انتشار این نامه را به طور غیرمستقیم«سیاسی» دانسته و نوشت: «۲۲ بهمن گذشت، انتخابات نیز می‌گذرد، اما روسیاهی به بدخواهان این ملت خواهد ماند.»

این مقام وزارت بهداشت اضافه کرده که «بعد از تکذیب نامه‌های جعلی صادره، گویا نوبت نامه‌های جعلی وارده شده است.»

اشاره وی به نامه‌ای منتسب به قاسم جانبابایی، معاون درمان وزیر بهداشت به حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، است که از سوی وزارت بهداشت تکذیب شد و این وزارتخانه تاکید کرد که هیچ مورد ابتلا به کرونا در ایران پیدا نشده است.

وب‌سایت خبرآن‌لاین نیز روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه، به نقل از علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت، نوشت که نامه منتسب به وزیر کشور «کذب» است.

آقای وهاب‌زاده هم در حساب کاربری خود در توئیتر در این زمینه نوشته است: «البته متن نامه آن قدر اشتباهات فاحش و سناریوی تکراری و رنگ و رو رفته داره که نیاز به تکذیب نیست و کمی آشنایی به نامه‌نگاری و سواد رسانه‌ای برای تشخیص جعلی بودن این طور نامه‌ها کافیه.»

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه به نقل از کریم همتی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، از پیگیری حقوقی این وزارتخانه درباره «نامه‌های جعلی» منتشر شده در مورد شیوع کرونا در ایران خبر داد.

در چین، مرکز اصلی شیوع ویروس تازه، روز سه‌شنبه موارد ابتلا با اندکی کاهش روزانه به بیش از ۷۴ هزار نفر رسید. تا صبح روز چهارشنبه ۱۳۶ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که رقم جان‌باختگان را به ۲۰۰۴ نفر رساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy