Thursday, Feb 27, 2020

صفحه نخست » آزمایش بیمار شفا یافته از کرونا در ژاپن بار دیگر مثبت شد

japan_022620.jpgیورونیوز - مقامات ژاپن روز پنج‌شنبه اعلام کردند یکی از مبتلایان به ویروس کرونا که بهبود یافته و مرخص شده بود، برای دومین بار به این ویروس مبتلا شده است.

این زن که بیش از چهل سال سن دارد، اولین فردی است که پس از بهبود اولیه، بار دیگر به «کووید-۱۹» مبتلا می‌شود. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ژاپن به ۱۹۰ رسیده است.

این زن ژاپنی که پیش از این اواخر ماه ژانویه به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود در ماه فوریه از بیمارستان مرخص شد. او روز چهارشنبه پس از آنکه احساس گلودرد و درد در ناحیه قفسه سینه کرد، به پزشک مراجعه کرد و آزمایش ابتلا به ویروس جدید کرونای او بار دیگر «مثبت» اعلام شد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر دومین آزمایش مثبت برخی از افرادی که در چین پیش از این یک بار به «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند، منتشر شده بود.

مقامات چین در روزهای گذشته اعلام کرده بودند که یکی از مبتلایان به «کووید-۱۹» که پس از درمان از بیمارستان مرخص شده بود، بار دیگر با مثبت بودن آزمایش کرونا، به بیمارستان برگردانده شده است.

شمار جان باختگان به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ژاپن با درگذشت یکی از مبتلایان به هشت نفر رسیده است. بنا به اعلام مقامات ژاپن یک مرد هشتاد و چند ساله آخرین قربانی شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تمام مدارس این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تعطیل می‌شوند.

شمار مبتلایان در اسپانیا به ۱۷ نفر رسید

مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که چند مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. به گفته مسئولان اسپانیایی تاکنون ۱۷ نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ایتالیا؛ از ۴۰۰ مبتلا تا لغو برنامه پاپ فرانسیس

واتیکان روز پنجشنبه همزمان با اعلام خبر ابتلای ۴۰۰ نفر به نوع جدید ویروس کرونا اعلام کرد که برنامه شرکت پاپ فرانسیس در مراسم عشای ربانی روز پنجشنبه به دلیل «کسالتی خفیف» لغو شده است.

رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه در حالی در انظار عمومی ظاهر شد که به نظر می رسید به سرماخوردگی مبتلا شده است.

از سوی دیگر لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا روز پنجشنبه از گردشگران خارجی خواست تا برنامه سفر خود به این کشور را لغو نکنند.

تائید دو مورد جدید ابتلا به کرونا در یونان

دولت یونان روز پنجشنبه اعلام کرد که دو مورد دیگر از ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در یونان به سه نفر رسید.

اسرائیل اتباع خود را از سفر خارجی برحذر داشت

دولت اسرائیل روز پنجشنبه از اتباع خود خواست تا هرگونه سفر خارجی بپرهیزند. تل آویو همچنین اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در ایتایلا مرز خود را بر روی مسافران غیراسرائیلی که از ایتالیا وارد این کشور می شوند خواهد بست.

تاکنون سه نفر در اسرائیل به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

چین؛ جایزۀ ۱۴۰۰ دلاری برای کسانی که اعتراف کنند کرونا دارند

شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چین تا پایان روز چهارشنبه به ۴۳۳ نفر رسید که از این تعداد ۴۰۹ مورد در استان هوبئی، کانون اصلی انتشار این ویروس به ثبت رسیده است.

در این روز ۲۹ تن از چینی‌های مبتلا به «کووید-۱۹» نیز جان باختند که ۲۶ مورد از مرگ و میرها در استان هوبئی اتفاق افتاد.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۷۸۴۹۷ نفر و شمار جان باختگان به ۲۷۴۷ افزایش یافت.

آلودگی به این ویروس در بیش از ۴۰ کشور و خارج از چین نیز تایید شده است. روز چهارشنبه مقامات برزیل، سوئیس، پاکستان، نروژ، یونان، رومانی و الجزایر از ثبت اولین مورد ابتلا به این بیماری در کشورشان خبر دادند.

مقامات شهر کیانجیانگ در استان هوبئی برای تشویق مبتلایان به اعلام وضعیت خود و خودداری از پنهان کردن این بیماری اعلام کردند که به هرکدام از ساکنان این شهر که مشاهدۀ علائم کرونا در بدن خود را گزارش کنند و پس از انجام آزمایش‌های پزشکی ابتلای آنها به کرونا تایید شود، مبلغ ۱۰ هزار یوان (۱۴۲۵.۹۶ دلار) جایزه خواهند داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy