Wednesday, Mar 4, 2020

صفحه نخست » هدف «سوداگران شایعه» چیست؟ بابک‌ داد

Babak_Dad.jpg➖″میگن این کرونا کار آمریکا بوده تا اقتصاد چین رو نابود کنه!″
➖″نه! کار چینی‌هاس! داشتن سلاح می‌ساختن!″
➖″۳۰سال قبل کارتون... تمام اینا رو پیش‌بینی کرده بود!″
➖″اصلاً یه کتاب و فیلم هست مال فرقه(...) تمام اتفاقات جهان رو تا پونصد سال بعد طراحی کردن و همین کرونا رو هم پیش‌بینی کردن!...″
🔹این روزها چند تا از این «میگن‌ها» شنیده‌اید یا خوانده‌اید؟ چند تایش را باور کرده‌اید؟ می‌خواهم به این بهانه از چیزی سخن بگویم به نام: «سوداگری شایعه»!
در روزهایی مثل این که اتفاقی می‌افتد و حدس و گمان‌ها زیاد است و نگرانی بر جامعه حاکم می‌شود؛ همه دنبال کسب خبر هستند! وقتی بازار «تقاضای خبر» حسابی داغ شد؛ مثل هر بازار دیگری، کسانی هم به «سوداگری» مشغول می‌شوند و در این آشفته بازار؛ با جعل و انتشار مطالب دروغ برای خود هوادارانی دست و پا می‌کنند و یا بر «پیروان!» خود می‌افزایند! هدف آنها جذب مشتری به هر قیمتی است؛ خصوصاً با انواع جعلیات!
sodagaran.jpg
🔹گروههای خاصی هم هستند که با ترویج اخبار خرافی، برای «مشتریان خرافه‌پسند» تصاویر یک کتاب یا فیلم قدیمی را «جعل و مونتاژ» می‌کنند یا مثلاً یک تکه فیلم یا کارتون شبیه آثار مشهور «می‌سازند» تا وانمود کنند اتفاقات امروز، از سالها قبل پیش‌بینی شده‌اند! هدفشان «تخریب روحیه» مردم و جذب کردن آنهاست و اینکه به عده‌ای ساده‌لوح بقبولانند: «فقط ما قدرت پیش‌بینی داریم!»
🔹این روزها بهترین وقت شکار ساده‌لوحان و جذب آنان در گروهها و فرقه‌های خاص است! فرقه‌هایی که ادعا می‌کنند آینده را می‌دانند؛ یا «می‌سازند»! مشتریان این اجناس تقلبی، به امید اینکه از اتفاقات آینده سر در بیاورند، پیرو فرقه‌ها و گروههای «سوداگر» می‌شوند و زندگی خود را می‌بازند!
🔹متأسفانه اکثریتی از ما اهل تحقیق نیستیم و اشتیاق داریم تا هر چیزی بخریم که از آینده باخبر بشویم! سوداگران هم در این بازار آشفته؛ انواع «خبر فیک و جعلی» را با قیمت بالا می‌فروشند و با ویروس جهل و خرافات «کاسبی» می‌کنند!
🔹خرافات، خرافات است! چه مذهبی باشند یا مدرن! با #خرافات از نادانی و جهل مردم سوءاستفاده می‌کنند تا مشتی «پیروان متعصب و خشک‌مغز» جذب کنند که حقیقت را پس می‌زنند و فقط جعلیات آنها را باور می‌کنند! از این پیروان متعصب می‌توان برای هر منظوری استفاده کرد؛ از ″سیاست تا تجارت! از تشکیل شرکتهای هرمی تا خالی‌کردن جیبها″!
🔹شهر نه فقط به ویروس کرونا که به ویروس جهل آلوده است! ماسک بزنیم و «هر چیزی را نبلعیم» تا مغبون و بازنده نباشیم!
بابک داد ۹۸/۱۲/۱۴
♦️تلگرام:
♦️اینستاگرام:
♦️تماس:


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy