Friday, Mar 6, 2020

صفحه نخست » برگزاری اولین کنسرت خوانندگان ایرانی در عربستان بعد از انقلاب ۵۷

concert_030620.jpgایران اینترنشنال - گروهی از خوانندگان شناخته‌شده ایرانی، برای نخستین بار بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ در عربستان سعودی کنسرت برگزار کردند.

این کنسرت بخشی از جشنواره هنری طنطوره است که سومین دوره‌ آن در شهر تاریخی العلا در شمال غرب عربستان سعودی در حال برگزاری است.

در شب اول این کنسرت که پنجشنبه ۱۵ اسفند برگزار شد، هنرمندانی از جمله لیلا فروهر، شادمهر عقیلی، اندی و شهرام شب‌پره حضور داشتند.

بر اساس برنامه این جشنواره، آرش، ابی و ساسی مانکن دیگر خوانندگانی‌ هستند که در شب دوم این برنامه در ۱۶ اسفند برنامه اجرا می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی این جشنواره بر معرفی فرهنگ شرق به غرب و برقراری ارتباط میان کشورها از طریق برنامه‌های فرهنگی تاکید شده است.

ابی در جشنواره طنطوره: موسیقی هیچ مرزی نمی‌شناسد

العربیه - ابراهیم حامدی، خواننده ایرانی که با نام هنری «ابی» شناخته می‌شود، در شب‌های موسیقی فارسی جشنواره زمستان طنطوره در منطقه باستانی العلا پادشاهی عربی سعودی گفت که موسیقی مرزی نمی‌شناسد و او به عنوان یک خواننده می‌خواهد نقش خود در این زمینه را ایفا کند.

ابی میان اجرای آهنگ‌هایش در مراسم «موسیقی بدون مرز» گفت: «موسیقی بدون مرز است و من به عنوان یک خواننده می‌خواهم نقش در این بی‌مرزی موسیقی ایفا کنم.»

جشنواره زمستان طنطوره یک جشنواره سالانه است که در شهر باستانی العلا در نزدیکی مدینه منوره در پادشاهی عربی برگزار می‌شود. اولین دوره این جشنواره در دسامبر 2018 برگزار شد و خوانندگان و هنرمندانی از سرتاسر جهان در این جشنواره شرکت کردند. در سومین دوره این جشنواره و برای اولین بار هفت خواننده ایرانی نیز در این جشنواره شرکت کردند و دو شب آخر این جشنواره به موسیقی ایرانی اختصاص یافت.

موسیقی زبان مشترک همه انسان‌هاست و همه فرهنگ‌ها و از این رو ابی‌، شادمهر عقیلی، لیلا فروهر، شهرام شب‌پره، اندی، آرش و ساسی مانکن به منطقه باستانی العلا در پادشاهی عربی سعودی رفته و در جشنواره «موسیقی بدون مرز» شرکت کرده و برای علاقه‌مندان خود در این سرزمین موسیقی ایرانی اجرا کردند.

تبادل فرهنگی میان فرهنگ‌های همسایه امری است که در طول تاریخ به شکل ممتد ادامه داشته و برای نمونه پنج دهه پیش نعمت‌الله آغاسی، خواننده ایرانی نیز یکی از آهنگ‌های فولکوریک را بازخوانی کرد تا نشان دهد، موسیقی هیچ مرزی نمی‎‌شناسد.

علاوه بر نعمت‌الله آغاسی، خوانندگان ایرانی بسیاری از جمله مهدی یراحی نیز برخی آهنگ‌های معروف موسیقی جهان عرب را بازخوانی کرده‌اند.

شادمهر عقیلی در جشنواره طنطوره آرزو کرد «همه قلب‌های جهان بدون تعصب به هم گره بخورد»

شادمهر عقیلی، خواننده پاپ ایرانی که برای شرکت در شب موسیقی فارسی مراسم «موسیقی بدون مرز» در جشنواره زمستان طنطوره در منطقه باستانی العلا پادشاهی عربی سعودی رفته، با خواننده ترانه ضد جنگ «رویای ما»، آرزو کرد روزی برسد که همه قلب‌های جهان بدون هیچ تعصبی به هم گره بخورد.

ترانه رویای ما کار مشترک میان ابی و شادمهر عقیلی است و با الهام‎گیری از سخنرانی معروف «رویایی دارم» از مارتین لوترکینگ نوشته شده و در آگوست 2013 منتشر شد.

شادمهر عقیلی روی صحنه گفت: «موسیقی تنها زبانی واحدی که روح انسان رو بدون در نظر گرفتن رنگ و نژاد و مذهب درگیر می‌کنه، به امید روزی که جهان بدون هیچ تعصبی قلبهاشون به هم گره بخوره و در آخر رویایی دارم از جنس آزادی»

در این ترانه با انتقاد از جنگ، دنیایی بدون جنگ آرزو شده که در آن به حقوق کودکان، حقوق زنان، دنیای سبز و حفاظت از محیط زیست احترام گذاشته شود، دنیایی که به توصیف شاعر « من رویایی دارم که غیر ممکن نیست...دنیایی که پاکه از تابلوهای ایست»

پیش از او نیز ابی در همین مراسم گفت که موسیقی مرزی نمی‌شناسد و او به عنوان یک خواننده می‌خواهد نقش خود در این زمینه را ایفا کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy