Wednesday, Mar 11, 2020

صفحه نخست » مرگ ۶۳ نفر در یک روز گذشته؛ کاهش روند ابتلا به کرونا در گیلان

corona1.jpgوزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا را ۹ هزار نفر اعلام کرده است

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، شمار مبتلایان به کرونا تا ظهر امروز را ۹ هزار نفر اعلام کرد. به این ترتیب در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در ایران ثبت شده است.

آمار ابتلای یک روز گذشته پس از ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ۱۶ اسفند، بیشترین میزان اعلام شده توسط مقامات بهداشتی در ایران است. در روز جمعه شمار «ابتلای جدید» به کرونا ۱۲۳۴ نفر اعلام شده بود.

استان تهران با ۲۵۶ ابتلای جدید همچنان در صدر شیوع کرونا در کشور قرار دارد. پس از تهران، اصفهان با ۱۷۰ مورد و سمنان با ۶۳ مورد در رده‌های دوم و سوم ثبت موارد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته هستند. قم، که کانون شیوع کرونا در ایران بود نیز در این بازه زمانی ۵۳ ابتلای جدید داشته است.

نکته قابل‌توجه در آمار اعلامی وزارت بهداشت ایران، کاهش نرخ ابتلا به کرونا در استان گیلان است. این استان در ۲۴ ساعت گذشته تنها ‍پنج مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده و شمار مجموع مبتلایان در این استان به ۵۲۹ نفر رسیده است. این کمترین میزان ابتلا در این استان در دو هفته گذشته است. استان مازندران نیز در همین بازه زمانی ۳۲ ابتلای جدید داشته و شمار مبتلایان کووید-۱۹ در این استان به ۹۱۸ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت ایران شمار قربانیان کووید-۱۹ در یک روز گذشته را نیز ۶۳ نفر اعلام کرده است. به این ترتیب در سه هفته گذشته، ۳۵۴ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور فوت شده‌اند.

همچنین ۲۹۵۹ نفر از مبتلایان در این مدت بهبود یافته و از مرکز درمانی مرخص شده‌اند.

در رویدادی دیگر، مقامات وزارت بهداشت از مردم خواسته‌اند تا در سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا ثبت‌نام کنند.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت ایران گفته است که خانواده‌های ایرانی با ثبت اطلاعات در مورد وضعیت سلامتی‌شان در این سامانه می‌توانند کمک بزرگی به کنترل بیماری کووید-۱۹ بکنند: «همه ایرانیان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. با پیوستن همه هم‌وطنان به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام خواهد شد.»

این مقام وزارت بهداشت گفته که پس از دریافت اطلاعات از مردم، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، «پیگیری‌های بعدی برای راهنمایی و یا مراقبت لازم» را انجام خواهند داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy