Tuesday, Mar 10, 2020

صفحه نخست » عباس موسوی: سفارتمان در لندن علیه رسانه‌های فارسی‌زبان درباره پوشش کرونا اقدام می‌کند

mousavi.jpg ایران اینترنشنال - عباس موسوی، ‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد قرار است سفارت جمهوری اسلامی در لندن از واحد ویژه دفتر نخست‌وزیری بریتانیا بخواهد با رسانه‌های فارسی‌زبان در ارتباط با پوشش اخبار بحران کرونا در ایران برخورد کند.

موسوی روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه طی یک نشست رسانه‌ای مجازی گفت: «رسانه‌های خاص در انگلیس در این شرایط حساس و بحرانی که همه دنیا درگیر آن هستند متاسفانه شروع به اقدامات خلاف واقع و اخبار جعلی و آمار جعلی و تضعیف روحیه مردم ایران کرده‌اند.»

مطالب بیشتر در ایران اینترنشنال

او با اشاره به تشکیل واحد ویژه مقابله با اخبار جعلی در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اضافه کرد: «امیدواریم دولت انگلیس حالا که دست به چنین اقدام خوبی زده در خصوص اخبار جعلی که رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در انگلیس هم اقدام کند و جلوی این کار را بگیرد.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین از «بررسی میدانی و حقوقی» سفارت ایران در لندن برای درخواست برخورد از سوی دولت بریتانیا در همین زمینه خبر داد.

او در ادامه در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، ‌ وزیر خارجه آمریکا، ‌ مبنی بر آزادی زندانیان آمریکایی در ایران به دلیل بحران کرونا آن را «به جا» و «درست» خواند.

موسوی اضافه کرد: «اما با این وضع بلبشویی که در آمریکا این روز‌ها سراغ داریم، وضعیت زندان‌ها و بهداشتی آن‌ها نگران کننده‌تر است.»

وزیر خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه در توییتی خواهان آزادی همه آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران در پی گسترش بحران کرونا شده بود.

موسوی در ارتباط با اظهارات اخیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای مبنی بر خودداری ایران از دسترسی به دو سایت هسته‌ای گفت: «بنا نیست هر ادعا و سوال بی‌مبنا و پایه توسط آژانس مطرح شود و ایران به آن پاسخ دهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy