Wednesday, Mar 11, 2020

صفحه نخست » راهنمای نهادهای بین‌المللی برای حفاظت از کودکان در برابر کرونا

031120A_top.jpgرادیو فردا - سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، و صلیب سرخ، راهنمایی را به‌طور مشترک ارائه کرده‌اند که هدف از آن کمک به حفاظت از کودکان و مدرسه‌ها در برابر شیوع ویروس کرونا است.

به گفته این سه نهاد بین‌المللی راهنما در برگیرنده موارد مهم و همچنین عملی و قابل اجرایی‌ست که می‌توان در نظر گرفت تا محیط مدرسه را تا حد ممکن ایمن نگه داشت.

این راهنما همچنین دربرگیرنده توصیه‌هایی برای مقام‌های رسمی و محلی‌ در مورد برنامه‌های اضطراری‌ست که می‌توان در موارد ضروری در پی گرفت.

نهادهای بین‌المللی همچنین خواستار در نظر گرفتن تمهیدات احتمالی برای جلوگیری از پیامدهای منفی تعطیلی طولانی‌مدت مدرسه‌ها؛ از جمله آموزش آن‌لاین یا از طریق رادیو، شده‌اند.

راهنما همچنین دربرگیرنده گام‌های لازم برای بازگشایی ایمن مدرسه‌هاست.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حفاظت از مدارس و کودکان در برابر ویروس کرونا

راهنمای جامع سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، و صلیب سرخ، در این لینک (انگلیسی) در اختیار همگان قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، و صلیب سرخ، می‌گویند در مناطقی که مدارس تعطیل نمی‌شوند لازم است به کودکان اطلاعات کافی در مورد حفاظت و مراقبت‌های شخصی داده شود.

آن‌ها باید روش درست شستن دست‌ها و پاکیزگی را فرابگیرند و لوازم بهداشتی در اختیارشان گذاشته شود.

در عین حال مقام‌های بهداشتی و آموزشی باید ساختمان مدارس، به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی و آب را پاکیزه نگه دارند و ضدعفونی کنند. همچنین از مدارس خواسته شده تا جریان و تهویه هوا در محیط‌های بسته را تا حد ممکن افزایش دهند و وجود مواد شوینده مانند صابون همواره تضمین شده باشد.

راهنما همچنین خواستار آن شده تا وضعیت سلامت کودکان زیر نظر گرفته شود و در صورت بیماری در خانه نگه‌داری شوند و بیرون نروند. اما در عین حال اگر مدارس هنوز باز هستند و کودکان بیمار نیستند بهتر است به مدرسه‌ فرستاده شوند.

نهادهای بین‌المللی توصیه می‌کنند تا بزرگسالان، کودکان را تشویق کنند پرسش‌های خود را مطرح کنند و در صورتی که در مورد موضوعی نگرانی دارند آن را با دیگران در میان بگذارند.

کودکان در عین حال باید همان موارد بهداشتی بزرگسالان را فراگیرند؛ در دستمال کاغذی یا بازوی خود سرفه یا عطسه کنند، از دست زدن به صورت خود، چشم‌ها، بینی و دهان، پرهیز کنند.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند تا کودکان روش درست شست‌وشوی دستان را به خوبی یاد بگیرند: «این حتی مهم‌تر از نفرستادن آن‌ها به مدرسه است»:

  • دستان خود را با آب پاکیزه مرطوب کنید.
  • صابون کافی استفاده کنید به طوری که تمامی دست‌ها را پوشش دهد.
  • دست‌های خود را، کف دست، پشت دست، بین ‌انگشتان و زیر ناخن‌ها، را برای ۲۰ ثانیه بشویید.
  • به خوبی آب بکشید. و با حوله تمیز، دستمال تمیز یا یک بار مصرف به خوبی خشک کنید.

یونیسف همچنین از مدارس می‌خواهد، چه در صورتی که هنوز باز هستند یا آن‌ها که تعطیل شده‌اند و از راه دور یا آنلاین با کودکان و نوجوانان در تماس هستند، حمایت‌هایی جامعی را در پی گیرند. تنها آموزش‌های بهداشتی کافی نیست، که کودکان باید از حمایت‌ها و بهداشت روانی نیز برخوردار شوند.

یونیسف همگان را تشویق می‌کند به کودکان خود بیاموزند از انگ‌زدن به دیگران خودداری کرده، با همنوعان خود مهربان باشند و زمانی که در مورد ویروس صحبت می‌کنند، به ورطه کلیشه‌ها و کلیشه‌سازی نیافتند.

مواردی هم هست که به گفته نهادهای بین‌المللی کودکان و دانشجویان می‌توانند در پی گیرند، از جمله:

  • در شرایط و اوضاع فعلی، احساس اندوه، خشم، ترس یا نگرانی، احساسی طبیعی است. فراموش نکنید که هیچ یک از ما به تنهایی در این شرایط قرار نگرفته است. با کسی که به او اعتماد دارید گفت‌وگو کنید.
  • از خودتان و همچنین دیگران محافظت کنید. علاوه بر شست‌وشوی دست‌ها و دست نزدن به صورت، غذا و نوشیدنی خود و ظروفی که در آن‌ها می‌خورید و می‌نوشید را با دیگران قسمت نکنید.
  • آموخته‌های درست خود را در اختیار دیگران بگذارید، و به دیگران نشان دهید روش درست عطسه، سرفه و مانند این‌ها را بلدید.
  • هرگز به کسی که بیمار است انگ نزنید؛ فراموش نکنید که برای ویروس، مرزها، قومیت‌ها، سن و سال، توانایی و جنسیت هیچ اهمیتی ندارد.
  • اگر احساس بیماری می‌کنید به خانواده یا سرپرستان خود بگویید و در خانه بمانید.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy