Monday, Mar 9, 2020

صفحه نخست » سازمان بهداشت جهانی: شیوع کرونا به مرحله همه‌گیری جهانی رسید

foori_031120.jpgبی بی سی - دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید ۱۹ به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است.

تدروس آدهانوم در نشستی خبری در ژنو گفت: "همه کشورها می‌توانند روند همه‌گیری این بیماری را تغییر دهند."

آقای آدهانوم در ادامه افزوده: "ما به شدت نگران سطوح هشداردهنده شیوع و شدت و همچنین سطوح هشداردهنده بی‌عملی هستیم."

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی همچنین تاکید کرده که "همه‌گیری واژه‌ای نیست که بدون توجه و به سادگی استفاده شود. این واژه‌ای است که اگر اشتباه از آن استفاده شود می‌تواند سبب هراس بی‌دلیل یا پذیرش غیرموجه آن باشد که مبارزه پایان یافته و منجر به مرگ و رنج غیرضروری شود."

به گفته این مقام بین المللی "کشورها باید تدابیر مهاجرتی و مهار را در نظر بگیرند ولی مهار باید ستون اصلی باشد."

رئیس برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی گفته که ایران و ایتالیا در حال حاضر در خط مقدم ویروس کرونا هستند ولی کشورهای دیگر به زودی در چنین شرایطی قرار می‌گیرند.

آقای رایان در ادامه گفته که "استفاده از واژه همه‌گیری تعریفی از وضعیت است و آنچه که ما انجام می‌دهیم را تغییر نمی‌دهد." وی همچنین یادآور شده که "وضعیت در ایران بسیار جدی بوده و این سازمان می‌خواهد شاهد نظارت بیشتر و مراقبت بیشتر از بیماران باشد.

رئیس برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که تعریف شیوع کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر "چیزی جز اقداماتی تهاجمی‌تر و شدیدتر" در مقابله با این ویروس نیست.

سی ان ان: این هشدار را جدی بگیرید! در همه جا باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید؛ همین حالا

اگر فکر می کردید که کرونا موضوع بزرگی نیست یا اگر فکر می کنید که خیلی زود از بین می رود، بهتر است هر چه سریعتر از خواب بیدار شوید.زندگی شما به زودی تغییر خواهد کرد.دکتر آنتونی فوچی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده، روز سه شنبه در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید هشداری نگران کننده ای صادر کرد: آمریکایی ها در همه جا باید شیوه زندگی خود را تغییر دهند. همین حالا.

به گزارش انتخاب، زاخاری بی ولف در مقاله ای در سی ان ان به موضوع اهمیت کرونا و پیشگیری از آن پرداخته و می نویسد: دکتر قوچی به وضوح هشدار داد و گفت: "ما دوست داریم كه مردم كشور به این نتیجه برسند كه به عنوان یک ملت، نمی توانیم همان كارهایی را انجام دهیم كه چند ماه پیش انجام می دادیم. "فوچی گفت آمریکایی ها با مراجعه به وب سایت جدید فدرال Coronavirus.gov می توانند به اطلاعات و جزئیاتی درباره اقدامات احتیاطی در مورد خانه ، محل کار و خروج از کشور دست پیدا کنند. "

فوچی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: "اگر به دنبال چگونگی و زمان حمله کرونا هستید با عرض پوزش و تاسف باید بگویم ویروس ها آمده اند و خواهند آمد و ما دقیقا همان جایی هستیم که ویروس ها آمده اند. همه ما روی عرشه یک کشتی ایستاده ایم."

توماس بوسرت ، مشاور سابق امنیت داخلی دونالد ترامپ در مقاله ای برای واشنگتن پست نوشت: "ما در یك نقطه انفجار قرار داریم." اگرچه کل مقاله بوسرت ارزش مطالعه دارد، اما یکی از مهمترین بخشهای این مقاله شامل این اطلاعات است: "مقامات باید ماشه را به سمت مداخلات تهاجمی بکشند. زمان اهمیت دارد. دو هفته تاخیر می تواند به معنای تفاوت موفقیت و عدم موفقیت باشد. کارشناسان بهداشت عمومی این موضوع را در سال 1918 یاد گرفتند که آنفولانزای اسپانیایی 50 میلیون تا 100 میلیون نفر را در سراسر جهان به قتل رساند. اگر ما نتوانیم اقدامی انجام دهیم ، ما شاهد این خواهیم بود که سیستم های مراقبت های بهداشتی تحت الشعاع قرار خواهند گرفت." وی اقدامات اولیه ناچیز در ایتالیا را که اکنون در معرض خطر ملی است با اقدامات اولیه شدیدتر و تهاجمی در سنگاپور و هنگ کنگ مقایسه کرد.

بوسرت همچنین گفت كه آمریكایی ها باید آماده شوند تا هفته های آتی را از خانه خارج نشود. اما یک سوال مهم از اپیدمیولوژیست این است که چه مدت باید در قرنطینه خانگی ماند؟ به نظر می رسد برای کنترل شیوع بیماری هشت هفته لازم است. مدیران ، دانش آموزان ، معلمان و والدین باید هر چه سریعتر متوجه نقش مهم خود در این فرایند باشند و چگونگی ادامه تحصیل فرزندان خود را با هدف مشارکت در تلاش های بهداشت عمومی در سطح جامعه تغییر دهند.

وضعیت اضطراری حومه نیو روزل ، نیویورک ، تحت مهار است و گارد ملی برای کمک به رساندن غذا به ساکنین ، وارد عمل شده است. حداقل 18 فرماندار از عصر سه شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy