Monday, Mar 9, 2020

صفحه نخست » حسین شیخ الاسلام که بر اثر ویروس کورونا هلاک شد، کلید حل معمای سرنوشت کمک خلبان اسرائیلی بود

risr_030920.jpgرادیو اسرائیل - یک کارشناس امور اطلاعاتی اسرائیل به نام دکتر رونن برگمن، در گزارشی نوشت که حسین شیخ الاسلام از چهره های مشهور سیاسی و نظامی رژیم ایران که هفته پیش بر اثر ابتلا به ویروس کورونا هلاک شد، یکی از افرادی بود که در ناپدید شدن کمک خلبان اسیر اسرائیلی به نام «رون آراد» دست داشت و اگر زبان به سخن می گشود، اسرائیل می توانست از سرنوشت این نظامی اسرائیلی که در لبنان به اسارت نیروهای چریکی شیعه درآمده بود، آگاه شود.

یک جنگنده اسرائیلی که رون اراد کمک خلبان آن بود، حدود چهل سال پیش، هنگام انجام ماموریت در جنوب لبنان، دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. خلبان و کمک خلبان با چترنجات فرود آمدند و هلیکوپتر اسرائیلی به سرعت خود را به صحنه رساند و خلبان را نجات داد و به اسرائیل بازگرداند. ولی رون آراد که هنگام فرود آمدن با چترنجات، هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود، پس از آن که به زمین رسید، به اسارت گروهی افراد مسلح شیعه در آمد.

منابع اطلاعاتی اسرائیل می گویند که آن گروه شیعه، پس از چندی کمک خلبان اسرائیلی را در ازای دریافت نیم میلیون دلار به حکومت ایران فروخت و رژیم، به هدف تخلیه اطلاعاتی، وی را به ایران منتقل ساخت و از آن هنگام تا کنون خبری از سرنوشت او در دست نیست.

اسرائیل می گوید که حسین شیخ الاسلام یکی از عوامل کلیدی در رابطه با ماجرای ناپدید شدن کمک خلبان اسرائیلی بوده و اگر حاضر به افشاگری می شد، معمای سرنوشت رون آراد حل می شد.

پانزده سال پیش اسرائیل برای آگاهی از سرنوشت رون آراد یک جایزه ده میلیون دلاری تعیین کرد و افراد زیادی از ایران با شماره تلفن اعلام شده تماس گرفتند و اطلاعاتی دادند که هیچیک به حل معما کمک نکرد.

دکتر برگمن در گزارش خود، از قول یک مقام اطلاعاتی اسرائیل که از او نام نبرده، نوشت: «حسین شیخ الاسلام اولین کسی بود که می بایست مورد بازپرسی قرار گیرد تا سرنوشت رون آراد را افشا کند».

شیخ الاسلام یکی از اولین سفیران رژیم ایران در سوریه بود و در آن هنگام ماموریت گرفت که حزب الله لبنان را برپا کند و از آن هنگام تا زمان مرگش، همچنان با سران حزب الله در تماس نزدیک بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy