Monday, Mar 16, 2020

صفحه نخست » هشدار پمپئو به نخست وزیر عراق

pompeo_031620.jpgدر صورت حمله، از خود دفاع می‌کنیم

ایران اینترنشنال - مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق هشدار داد که واشنگتن در مقابل هرگونه حمله، تدابیری برای دفاع مشروع از خود در نظر خواهد گرفت.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۶ اسفند، با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگو پمپئو با عبدالمهدی در روز یکشنبه خبر داد و گفت که وزیر خارجه آمریکا از دولت عراق خواست که با کمک به جنگ علیه گروه دولت اسلامی (داعش) از ائتلاف به رهبری آمریکا دفاع کند.‌

در حالی که به تازگی پایگاه‌های آمریکا در عراق هدف حملات گروه‌های شبه‌نظامی قرار گرفته، اورتگاس گفت: «وزیر خارجه تاکید کرد که گروه‌های مسئول این حملات باید پاسخگو باشند. پمپئو اعلام کرد که آمریکا هیچ گونه حمله و تهدید مرگ علیه خود را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم برای دفاع مشروع، تدابیر جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.»

گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق یک روز پس از حمله راکتی دوباره به پایگاه نظامی تاجی، محل استقرار نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، در شمال بغداد صورت گرفته است.

پیش از این نیز روز چهارشنبه در یک حمله راکتی به این پایگاه، دو سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy