Monday, Mar 16, 2020

صفحه نخست » کرونا پس از سپاه، ارتش ایران را نیز زیر شلاق خود گرفت

army_031620.jpgالعربیه - ویروس کرونا، که تمام دنیا برای نبرد با آن بسیج شده اند، همچنان در حال شیوع و دامنه دارتر شدن در ایران و بشکل خاص در میان مقامات و پرسنل امنیتی این کشور می‌باشد.

پس از آنکه سرتیپ رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران، چهارشنبه گذشته، خبر فوت 5 پاسدار در اثر ابتلاء به «کووید 19» را اعلام کرد، عرصه تاخت و تاز کرونا به ارتش، به ویژه نیروی هوایی نیز گسترش یافت.

در این رابطه، غلامرضا شریعتی، استاندار استان خوزستان از ثبت دو مورد ابتلاء در میان پرسنل نیروی هوایی ایران در شهر دزفول، خبر داد.

وی افزود: «براساس گزارش رسانه‌های ایران، شنبه شب 14 مارس، دو نفر مبتلا به کرونا از پرسنل پایگاه چهارم نیروی هوایی ارتش موسوم به پایگاه «وحدتی» در شهر دزفول، شناسایی شدند».

فرمانده کل سپاه پاسداران: سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی گرفته است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، اعلام کرد که سپاه برای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا، در کنار دانشگاه علوم پزشکی، «آرایش جنگی» گرفته است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

پس از انتقال مسئولیت پرونده کرونا از دولت به نظامیان، توسط علی خامنه‌ای، رهبر ايران، سازمان سپاه در مواجهه با این بحران از ادبیات جنگی استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش سپاه‌نیوز، حسین سلامی، دوشنبه 16 مارس 2020، با حضور در قرارگاه پدافند زیستی و مرکز فرماندهی و کنترل سپاه، از طریق ویدئوکنفرانس، در ارتباط با فرماندهان درباره آخرین وضعیت کرونا گفت: «سپاه برای مقابله با کرونا، در کنار دانشگاه علوم پزشکی، آرایش جنگی گرفته است، بیمارستان بقیه‌الله با بیشترین تخت کرونایی در کشور به مداوای بیماران می‌پردازد و یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های تشخیص ویروسی را در اختیار دارد».

او در ادامه مدعی شد که سپاه پاسداران، کارها را بر اساس گسترش جغرافیایی تطبیق داد و به شرایطی رسیده که امروز برای مهار این پدیده خود را بازیابی کرده و پروتکل‌ها را برای مواجهه با این موضوع به دست آورده‌ است.

سلامی، از افزایش تخت‌های بیمارستان بقیةالله از 30 عدد به 70 عدد خبر داد و اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک به 100 تخت رسانده می‌شود و حدود هزار تخت استراحتگاهی برای بیماران کرونایی که ترخیص شده‌اند نیز در نظر گرفته شده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در بیمارستان بقیةالله تاکنون 6 هزار بیمار پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد که 500 بیمار در این بیمارستان بستری می‌شوند.

در همین راستا، سپاه پاسداران، برای مقابله با کرونا به برخوردهای امنیتی روی آورده است. سازمان اطلاعات سپاه استان فارس اعلام کرد که 150 نفر را با اتهام «انتشار شایعات مرتبط با ویروس کرونا» شناسایی و با آنها برخورد کرده است.

به گفته سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، «150 نفر از شایعه‌پراکنان و منتشرکنندگان اخبار کذب مرتبط با شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی، شناسایی شده و با آنها برخورد ارشادی و قضایی» شده است.

سپاه استان فارس به مدیران گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی هشدار داده که «در صورت دامن زدن به شایعات و انتشار اخبار کذب و بی‌اساس در فضای مجازی» با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy