Saturday, Mar 28, 2020

صفحه نخست » جن نو اندیشان دینی و تفاوت آن با جن ملاهای سنتی! علت حذف جن خامنه ای به خاطر نو اندیشانه بودن جن مورد نظر او بوده است!؛ ف. م. سخن

C98233F0-87A8-4E94-8973-157349415752.jpegازدیاد مطالب در سطح اینترنت باعث می شود تا ما بعضی از نوشته ها را به دقت نخوانیم و به اهمیت آن ها پی نبریم.

یکی از نوشته های مهم و عجیب غریبی که پریروز منتشر شد و کمتر جلب توجه کرد، نوشته ی نو اندیش دینی، تقی رحمانی بود با عنوان «کرونای جنی و آقای خامنه‌ای» که اگر به دقت خوانده می شد، دو شاخ در کله و یک دم در پشت خواننده سبز می کرد!

ایشان در این نوشته ی جالب و خواندنی به تفاوت میان اجنه مورد قبول ملاهای سنتی و نو اندیشان دینی از جمله مهندس بازرگان پرداخته است.

نکته ی اصلی این مطلب این است که نو اندیشان دینی هم به جن، به عنوان یک پدیده ی مسلم قرآنی اعتقاد دارند.

جنی که این آقایان به آن اعتقاد دارند، عبارت از قوای طبیعی است که مثلا همین ویروس کورونا یکی از این قوای طبیعی به شمار می آید.

از نظر نو اندیشان دینی -و به قول رحمانی، «روشنفکران مسلمان علم گرا»- جنیّان قوایی هستند که به صورت جبری عمل می کنند و اختیاری از خود ندارند!

اما فراز نوشته ی رحمانی به صحبت خامنه ای در مورد جن مربوط می شود که به نظر رحمانی، خامنه ای در گفتار عید ش از جن ی سخن گفته که مد نظر نو اندیشان دینی بوده و به همین خاطر دفتر خامنه ای چون این سخن در تضاد با نظر جن حوزویان بوده اقدام به حذف آن نموده است!

پس در می یابیم که علت حذف سخنان خامنه ای در مورد جن، مسخره بودن و احمقانه بودن آن نبوده بلکه نوگرایی یی بوده که در سخنان او مستتر بوده و ما عوام چون این نوگرایی را درک نکرده ایم، فکر کرده ایم که حذف این سخنان به خاطر یاوه تشخیص دادن آن بوده است.

به قول خمینی خداوند همه ی ما را آدم کند!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy