Tuesday, Mar 31, 2020

صفحه نخست » بازگشت زندگی عادی در ووهان زادگاه ویروس کرونا

chco.jpg العربیه - زندگی در شهر ووهان چین، زادگاه ویروس کرونا، پس از چند هفته قرنطینه، به حالت عادی بازگشته است.

روزنامه «فارین پالیسی» گزارش داد، پس از آنکه دولت چین از مهار بیماری کرونا در این کشور خبر داد، مردم در چین اجازه یافتند تا پس از بیش از دو ماه قرنطینه به شهر ووهان که منشاء اولیه شیوع ویروس کرونا در جهان بود، وارد شوند. براساس این گزارش، مردم فقط می‌توانند به ووهان وارد شوند اما خروج از این شهر هنوز با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.

تنها محدودیت موجود برای شهر ووهان حق سفر برای ساکنان این شهر به دیگر نقاط است. گفته می‌شود که این محدودیت نیز، تا روز هشتم آوریل رفع می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

براساس این گزارش، به نقل از اعلامیه دولت چین، برخی از موسسات تولیدی و مالی در شهر ووهان کار عادی خود را از سر گرفته‌اند. بانک‌ها در ووهان مجددا گشایش یافته و شبکه اتوبوس‌رانی شهری کار خود را از سر گرفته است.

کسانی که می‌خواهند وارد این شهر شوند، باید دارای تاییدیه از مراجع بهداشتی و کد سبز در برنامه تلفن همراه خود باشند و هیچ ارتباطی با بیماران مشکوک به کروناویروس یا افرادی که آزمایش آنان مثبت بوده، نداشته باشند.

همین قانون برای کسانی که مایل به ترک ووهان پس از ۸ آوریل هستند، نیز اعمال خواهد شد.

به اساس ارقام رسمی، شمار مبتلایان در چین بیش از ۸۱ هزار گزارش شده‌است. شمار قربانیان حدود ۳۳۰۰ نفر گفته شده و از این میان سه هزار و ۱۷۷ تن صرف در هوبئی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy